בקצרה:
  • סיוויק החדשה תשוק (בינתיים) ללא גרסה היברידית
  • עם הבטחה ליותר מרחב פנים ומערכות הבטיחות מעודכנות
  • במפתיע, היבואנית לא יודעת מתי תגיע גם ארצה
3 צפייה בגלריה
הונדה סיוויק
הונדה סיוויק
הונדה סיוויק
טייק 11: המשפחתית היפנית עורכת הופעת בכורה בשוק האמריקאי, כיום הגדול ביותר עבורה. 18 מיליון יחידות יוצרו מהסיוויק מאז הגיחה לאוויר העולם לפני 48 שנים, שני שליש מהם עלו על כבישי היבשת החדשה. בהתאם, הגרסה החדשה שהוצגה היא במרכב סדאן ומיועדת לצפון אמריקה. גרסה אירופאית במרכב האצ'בק צפויה להיחשף רק בעוד כשנה ותהיה גם זו שתנחת כאן.
בהשוואה לסיוויק סדאן היוצאת, החדשה ארוכה ב-3 ס"מ (467 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (273.5 ס"מ) בעוד ממד הרוחב (180 ס"מ) והגובה (141.5 ס"מ) נותרו ללא שינוי. תא המטען הצטמצם ב-8 ליטר (419 ליטר).
עדיין בלי הייברידי: בעוד דגמי הקטגוריה הפופולאריים בשוק הישראלי מצוידים במנועים היברידיים, הונדה בינתיים לא מציעה אחד כזה בסיוויק. יחידות הבנזין נותרו ללא שינוי: 2.0 ליטר אטמוספרי עם 158 כ"ס ו-1.5 ליטר מוגדש עם 180 כ"ס (6+ כ"ס), ותיבת הילוכים רציפה בשני המקרים.
העיצוב החיצוני דומה לאב הטיפוס שהוצג לפני כחצי שנה, עם מראה השואב השראה מהמשפחתית הגדולה אקורד, עוד דגם סופר-מצליח בארה"ב. יש לוח מחוונים דיגיטלי ("7 או "10.2 בהתאם לגרסה), מסך מגע בחלקו העליון של הדש בורד ("7 בגרסאות הבסיס, "9 בגרסאות בכירות) ושימוש בחומרים עמידים טוב יותר בפני לכלוך.
מה עוד צריך לדעת: הונדה תצייד את הסיוויק ב-10 כריות אוויר, כולל אחת בין הנהג לנוסע שלצדו. לדברי הונדה, אופי הפעולה של מערכות הבטיחות האקטיביות שופר, עם היצע הכולל בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
הונדה מציינת עוד כי פלטפורמת הסיווק החדשה קשיחה ב-8% בהשוואה לקודמתה. שינויים ברכיבי מערך המיתלים מבטיחים שיפור בנוחות הנסיעה, בהפחתת רעשי דרך וביכולת הדינמית, בעוד שההגה כוייל מחדש על מנת לשפר את התחושה והדיוק.
מה אנחנו חושבים: בצפון אמריקה הונדה זוכה לפופולריות יוצאת דופן, ויש להניח שגם ללא יחידה היברידית, הסיוויק החדשה תאפשר לה להמשיך לשמר את הדומיננטיות שלה בקטגוריית המשפחתיות שם. אבל הסיפור בישראל שונה, שכן כאן מדשדשת הונדה כבר מספר שנים עם היצע דגמים צנוע, מיושן ויקר יחסית למקובל בקטגוריות השונות.
סיוויק היברידית שתוצג ככל הנראה בחודשים הקרובים עשויה לשפר את מצבה של הונדה כאן. שכן למרות העדפה גורפת של לקוחות פרטיים לרכבי פנאי, עדיין מדובר בקטגוריה המהווה נתח משמעותי משוק הרכב כאן.