למעלה מ-21 אלף כלי רכב חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש החולף, ובכך נרשם בחודש יוני נתון דומה לחודש המקביל אשתקד לצד מספר מכוניות כפול לעומת חודש מאי האחרון. כל זאת על רקע המגבלות החדשות עליהן הכריזה הממשלה היום, אשר עלולות לשוב ולפגוע בהתאוששות הזמנית. מתחילת השנה נמסרו בישראל קרוב ל-120 אלף מכוניות חדשות, ירידה של 24.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמסרו כ-158 אלף מכוניות חדשות.
1 צפייה בגלריה
עומסים באיילון בעקבות עבודות תשתית
עומסים באיילון בעקבות עבודות תשתית
(צילום: שמוליק דודפור)
יונדאי עדיין מוליכת שוק הרכב הישראלי, אך מתמודדת השנה - בעיקר עקב חודשי אפריל-מאי - עם ירידה של מעל 30% במסירות. אחריה בטבלה ממוקמות טויוטה וקיה, שתיהן עם ירידה של כמעט 30%. סקודה ומיצובישי שאחריהן מציגות ירידה של 14 ו-18 אחוזים בהתאמה, אך סיאט שבמקום השישי מציגה דווקא עליה מרשימה מאוד של 26%. יש לציין שחלקה בשל מסירות האיביזה לקציני צה"ל.
מאזדה וסוזוקי הממוקמות שביעית ושמינית רשמו גם הן ירידות חדות וקרובות ל-30%, בעוד שברולט שבמקום התשיעי היא המרוויחה האחרת בין עשר הגדולות, עם שיפור של 12% לעומת נתוני התקופה המקבילה ב-2019. לעומתה מציגה ניסאן את הירידה הגדולה ביותר בעשיריה הפותחת, עם צלילה של 44% במסירות השנה. מרוויחות נוספות שראוי להזכיר: אמ.ג'י (6%+), יגואר (102%+), קדילאק (19%+) ופורשה (65%+).

תמונת מצב היבואנים: לא שנה משובחת

באופן טבעי, מרבית יבואניות הרכב רשמו ירידות בולטות, אם כי גם כאן היו מספר יוצאות דופן. בין אלה שספגו ירידה משמעותית במיוחד ניתן למנות את אצל מאיר (משווקי וולוו והונדה) וקרסו מוטורס (משווקי רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפיניטי). בשני המקרים מדובר בירידה חדה, 43 ו-40 אחוזים בהתאמה.
אצל מרבית היבואניות הגדולות, ובהן כלמוביל (יונדאי, מיצובישי ומרצדס), יוניון מוטורס (טויוטה, לקסוס ו-GAC), טלקאר (קיה וסאנגיונג), לובינסקי (פיז'ו, סיטרואן, אופל, MG ו-DS), סמלת (סובארו, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), מכשירי תנועה (סוזוקי) ודלק מוטורס (מאזדה, פורד, ב.מ.וו ומיני), נרשמו ירידות של 25 עד 29 אחוזים.
לעומת זאת, יש כאלה שכמעט ולא נפגעו למרות הזמנים הקשים. כך למשל צ'מפיון מוטורס (פולקסווגן, סקודה, סיאט, אודי) שירדה ב-3% בלבד. UMI (שברולט, איסוזו וקדילאק) אף הציגה עליה של 5%. גם בקרב יבואניות קטנות יותר של מכוניות יוקרה, נרשמו עליות בולטות יותר: חברת המזרח (לנדרובר ויגואר) רשמה עליה של 17%, אורכיד ספורט קארס (פורשה ובנטלי) עלתה ב-42%.

ואיזו מכונית הכי נמכרת?

ברשימת הדגמים הנמכרים ביותר ממשיכה יונדאי איוניק להוביל את השוק, כשהיא מקדימה במעט את טויוטה קורולה. במקום השלישי והרביעי ממוקמות קיה פיקנטו ונירו, ובכך תופסים דגמים היברידיים שלושה מארבעת המקומות הראשונים בטבלת המכירות. במקום החמישי יונדאי i20 אשר משלימה צמרת מרשימה של קונצרן יונדאי-קיה, עם ארבעה מחמשת המקומות הראשונים. מחליפתה אגב כבר הוצגה ותגיע לישראל בתוך מספר חודשים, בדיוק כמו מחליפת סקודה אוקטביה שבמקום השישי.
הדגמים הנמכרים בישראל:
  1. יונדאי איוניק - 6,246 מסירות
  2. טויוטה קורולה - 5,999 מסירות
  3. קיה פיקנטו -4,271 מסירות
  4. קיה נירו - 3,696 מסירות
  5. יונדאי איי20 - 3,161 מסירות
  6. סקודה אוקטביה - 3,149 מסירות
  7. קיה ספורטז' - 3,095 מסירות
  8. מיצובישי אאוטלנדר - 3,056 מסירות
  9. שברולט ספארק - 3,014 מסירות
  10. יונדאי טוסון - 2,955 מסירות
הכותב חבר מערכת iCar