בקצרה:
  • פורשה מחזירה לעצמה את התואר המהירה ביותר בנורבגרינג
  • עשתה זאת באמצעות 911 GT2 RS ותיקה ומשופרת
  • היבואנית לישראל מבטיחה להציע שיפורים זהים
בחצר האחורית: פורשה לא יכולה הייתה להשאיר בידי מרצדס - עם ה-AMG GT בלאק סרייס - את תואר המהירה ביותר בנורבורגרינג. מה עושים? לוקחים 911 GT2 RS שאינה מיוצרת עוד (בהמתנה לדור חדש), משביחים אותה עם ערכת תוספות רשמית הנמכרת על ידי פורשה ושולחים אותה למדידת זמנים בגיהנום הירוק.
מאחורי ההגה מושיבים את לארס קרן, נהג המבחן של היצרנית ומי שחתום על כל השיאים האחרונים שלה ברינג. התוצאה: זמן מטורף של שש דקות ו-43.3 שניות, 4.7 שניות פחות מהמחזיקה הקודמת בתואר. וסתם אנקדוטה, השיא החדש נקבע למרות טמפרטורות גבוהות (41 מעלות צלזיוס) שאינן אידאליות עבור ביצועי המנוע, יעילות הבלמים ואחיזת הצמיגים.
מה יש בה: את מכונית הדור הקודם עם קיטים להשבחת מערכות מיתלים, בלמים ואווירודינמיקה, ללא כל שינוי למנוע (בוקסר עם 6 צילינדרים בנפח 3.8 ליטר עם שני מגדשי טורבו ו-700 כ"ס) או לתיבת ההילוכים (שבעה יחסים כפולת-מצמד). העדכון היחיד הוא מיכל מים גדול יותר (ב-9 ליטר) לטובת סיוע בקירור מצנן הביניים כדי לשמור עד כמה שניתן על יעילות.
עוד נוספו מסיטי אוויר מלפנים, חלקי רצפה שונים מקרבון וכנף אחורית שונה, הדואגים להגדלת כוח ההצמדה לעומת GT2 RS סטנדרטית - 70 ק"ג על הציר הקדמי (21+) ו-200 ק"ג על הציר האחורי (107+) במהירות 200 קמ"ש. החישוקים ("20 מלפנים, "21 מאחור) עשויים מגנזיום ומפחיתים 11.4 ק"ג מהמשקל הלא מוקפץ.
גם מערך המיתלים שונה עם יחידות קויל-אובר (בולם בתוך קפיץ) בעלות אפשרות כיוון ידני של שלושה מצבים מלפנים וארבעה מאחור, ורפידות מיוחדות לבלמים הקרמיים. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R, גומי חוקי לשימוש בכביש ציבורי והבחירה האופטימלית של יצרניות רכב לקביעת שיאי הקפה בנורבורגרינג.
מה אנחנו חושבים: פורשה ישראל תציע את ערכת השיפורים שסייעה לקביעת השיא לבעלי GT2 RS שרכשו אותה - כולל שני ישראלים. לו אנחנו הבעלים של אחת מהן, לא היינו חושבים פעמיים. מצד שני, אם היינו הבעלים של אחת מהן, לא היינו כותבים כאן.