אחרי שהוצגו דורות חדשים לפולקסווגן גולף וסקודה אוקטביה, מגיע תור הצלע השלישית במשפחת קונצרן פולקסווגן - סיאט לאון. המשפחתית הקומפקטית של סיאט נחשפה אמש בדור רביעי וחדש לחלוטין שפיתוחו עלה לדברי היצרנית 1.1 מיליארד יורו. מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר כי שיווקה של הלאון ייפתח ברבעון האחרון של 2020. בכך היא צפויה להקדים את אחותה לפלטפורמה, הגולף החדשה.
מבחינת מראה מאמצת הלאון החדשה את גישתה הזהירה-שמרנית של הגולף לאורך השנים, ומציגה לכן שינויים קלים בלבד. השינוי העיקרי הוא מעבר למרכב רך יותר, לעומת ריבוי הקווים החדים שאפיין את הדגם היוצא. התוצאה: שיפור מקדם הגרר ב-8%. מעבר ליחידות תאורה שונות וחרטום עדכני, מכסה המנוע הוארך והקורות הקדמיות הוסטו מעט לאחור לטובת מראה דינמי יותר. מאחור בחרה סיאט ביחידת תאורה לכל רוחב המרכב, אלמנט עיצובי-בטיחותי שצובר יותר ויותר אוהדים בקרב מעצבים בעידן הנוכחי.
4 צפייה בגלריה
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
(סיאט)
גם מימדי הרכב שונים כעת: האורך עומד על 436.8 ס"מ (עוד 8.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים צמח ב-5 ס"מ ל-268.6 ס"מ, אך הלאון החדשה צרה יותר ב-1.6 ס"מ (180 ס"מ) עם ממד גובה כמעט זהה: 145.6 ס"מ. נפח תא המטען נותר זהה בגרסת ההאצ'בק (380 ליטרים) וגדל ב-30 ליטרים בסטיישן (617 ליטרים).
תא הנוסעים מציג דימיון רב לזה המצוי בדורות החדשים של האוקטביה והגולף, לרבות לוח המחוונים, מסך מולטימדיה ללא מתגים - אך עם אפשרות להפעלה קולית או מחוות יד - בגודל "10 ("8.25 בגרסאות בסיס) ובורר הילוכים אלקטרוני זעיר.
4 צפייה בגלריה
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
(סיאט)
בסיאט מצהירים כי הלאון החדשה היא "הרכב הבטיחותי ביותר בהיסטוריה של סיאט", ומגבים זאת עם רשימת מערכות ארוכה הכוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, אפשרות להתאמת מהירות על בסיס זיהוי התמרורים, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ומערכת זיהוי והתרעה על רוכבי אופניים או הולכי רגל חולפים לפני פתיחת דלת.
4 צפייה בגלריה
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
(סיאט)
היצע המנועים של הלאון כולל את המבחר שהוצג בגולף ובאוקטביה וכולל מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.0 ו-1.5 ליטר עם 110 ו-150 כ"ס בהתאמה, עם או בלי סיוע של יחידת הנעה מיקרו-היברידית (48V). בנוסף יוצעו מנועי דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם 115 או 150 כ"ס (בסטיישן גם עם אופציה להנעה כפולה) וכן יוצע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 190 כ"ס.
4 צפייה בגלריה
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון
(סיאט)
הגרסה ההיברידית-נטענת - במרכב ההאצ'בק וגם בסטיישן, עם תיבת הילוכים ידנית או DSG כפולת מצמדים - תתבסס על מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים, אשר יחד עם מנוע עזר חשמלי ישחרר 204 כ"ס. סוללת 13 קוט"ש תעניק ללאון טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ.
הכותב חבר מערכת iCar