מערכת הבלימה האוטונומית של וולוו עלולה שלא לתפקד כשורה ולא תבלום את הרכב בזמן חירום. חברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל, מזמינה בעלי מספר דגמי מכוניות שתי שנות הייצור האחרונות למוסכים המורשים. לדברי היבואנית, במכוניות מדגמי XC90 ,XC40 ,XC60 ,S60 ,V60 ו-S90 התגלה חשש לכשל בפעולת מערכת הבלימה האוטונומית (AEB) המשמשת "כמערכת עזר בבלימת חירום... המפעילה את הבלמים אוטומטית כדי לסייע במניעת התנגשות או הפחתת עוצמת הפגיעה", לפי הגדרת היצרנית.
בוולוו ישראל אומרים כי הקריאה לתיקון כוללת 1,580 בעלי מכוניות מהדגמים המוזכרים, בהם זיהתה היצרנית כי מערכת בלימת החירום האוטומטית לא תמיד תתפקד כמצופה, כתוצאה מתקלת תוכנה". תיקון התקלה דורש עדכון לתוכנת ניהול המערכת. בוולוו מבקשים להדגיש כי התקלה אינה משפיעה על פעולת הבלמים הרגילה ברכב.
יש לציין כי מערכת הבלימה האוטונומית המותקנת במכוניות וולוו אחראית בין היתר לציונים הגבוהים במיוחד שקיבלו מכוניות המותג בשנים האחרונות מבחני הבטיחות המחמירים של ה-EuroNCAP. בלימה אוטונומית הפכה לחלק בלתי נפרד ממערך מערכות הבטיחות המתקדמות שמציע כיום עולם הרכב, ומייחסים לה חשיבות דומה לזו של בקרת יציבות וחגורות בטיחות בהפחתה הדרמטית של מספר נפגעי תאונות בעולם בעשור האחרון.
------------------------------
בקריאה נוספת לתיקון תזמין חברת קרסו 74 בעלי דגם אינפיניטי QX60 ו-45 בעלי ניסאן מקסימה למוסכים המורשים. במכוניות שיוצרו בין התאריכים 25.10.2016 ו-4.12.2017 (במקרה של האינפיניטי) או 12.9.2017 ו-22.3.2018 במקרה של ניסאן, עלולה להיווצר דליפת שמן במערכת ה-ABS אשר תגיע לבקרת המערכת ותגרום לכשל בפעולתה. בקרסו אומרים כי כלי הרכב שיומנו למוסך ייבדקו, ואם יהיה בכך צורך יוחלפו חלקי המערכת בפעולה שתארך כשעתיים וחצי.