• לפני כחודש ימים התפטר מתפקידו ראש הרשות לתחבורה ציבורית "עם כאב בטן לא קטן"
  • אסרף רב הניסיון הוא השלישי בין בכירי המשרד שעזבו מאז נכנסה מירי רגב לתפקיד השרה
  • המכרז שפרסם המשרד למחליפו נעדר דרישה לניסיון בתחבורה ציבורית ומעורר תהיות
1 צפייה בגלריה
מירי רגב בנתב"ג
מירי רגב בנתב"ג
מירי רגב, שרת התחבורה - מכרז תפור לראש הרשות?
(צילום: דנה קופל)
האם השרה מירי רגב ומנכ"ל משרדה, עופר מלכה, מעוניינים להעמיד בראש הרשות לתחבורה ציבורית אדם חסר ניסיון בתחום? לאחרונה התפטר אמיר אסרף מתפקיד ראש הרשות לתחבורה ציבורית, ומשרד התחבורה פרסם לאחרונה מכרז חדש לתפקיד. אלא שבמפתיע, במכרז החדש אין דרישה לניסיון בתחום התחבורה הציבורית. בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי עובדה זו מעלה חשש ל"מכרז תפור".
אסרף שנבחר לתפקיד בסוף 2018 על-ידי ועדת איתור מיוחדת, ושימש קודם לכן סמנכ"ל כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר), לאחר שורת תפקידים במשרד האוצר. מונה בתקופת השר ישראל כץ ונחשב לאחד מבכירי המשרד ולבטח אחד המנוסים והמוערכים בו. בהתפטרותו הפך לשלישי מאז כניסתה של רגב לתפקיד אשר עוזב את המשרד. ל-ynet נודע כי התפטרות זו הגיעה על רקע חוסר שקט במסדרונות המשרד ואסרף נתן לכך גם ביטוי כשכתב למפעילי התחבורה הציבורית כי עזב "...אחרי לבטים רבים ועם כאב בטן לא קטן".
לאחר פרסום המכרז למחליפו, שלחה התנועה לאיכות השלטון לרגב ומלכה מכתב ובו היא מתריעה כי הוויתור במכרז על צורך בניסיון בתחום התחבורה הציבורית, "מעלה את החשש הכבד שמא הפניה נכתבה כך שתהלום את מידותיהם של מועמדים אשר אינם עומדים בתנאי הסף הנהוגים במשרה זו, ובכך פוגעת במעמדו של הליך האיתור, וכן במעמד תפקוד הרשות".
הרשות לתחבורה ציבורית היא הגוף הממשלתי האמון על הפעלת התחבורה הציבורית בארץ, ולפי האמור במכתב העומד בראשה מופקד על 100 עובדים ותקציב של ארבעה מיליארדי שקלים. "נוסח הפניה הנוכחי פותח פתח לאפשרות כי ימונה אדם אשר נעדר כל ניסיון בתחום העיסוק המרכזי של הרשות, תפעול מערכי תחבורה ציבורית", נכתב.
"לאור חומרת הדברים, ולאור הצורך הברור במינוי מנהל רשות מוכשר ומנוסה, אנו פונים אליכם כעת בדרישה כי תבוטל הפניה האמורה, ותפורסם פניה חדשה תחתיה, אשר כוללת את תנאי הסף המתבקשים לתפקיד זה, ואינה מוותרת על ניסיון בתחום התחבורה הציבורית", דרשו בתנועה ממשרד התחבורה.
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה