בית משפט השלום בתל אביב פסק כי חברת הליסינג "אופרייט ליס" תשלם 28.6 אלף שקלים ושכר טרחת עורך דין של 8,000 שקלים, לאחר שמכרה למשפחתו של ל' רכב אשר עבר כ-123 אלף ק"מ (76 אלף מייל), אך בטופס המכירה צוין כי אלה 76 אלף ק"מ. התביעה הוגשה בסדר דין מהיר ובדרישה לשלם לתובעים קרוב ל-50 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: רועי צוקרמן)
לטענתו של ל', הרכב מסוג סיטרואן C3 משנת 2014 נרכש מהסוכנות ב-2019 בתמורה ל-38 אלף שקלים, כאשר מד הקילומטרים בו הציג את המספר 76.555. רק כאשר ביקש לחדש את רישיון ביטוח הרכב, כך טען, גילה כי מדובר במצג כוזב והרכב עבר למעשה 123 אלף קילומטרים. לטענתו, לא היה רוכש את הרכב לו היה יודע את מספר הקילומטרים.
מנגד טענה החברה לזמן בלתי סביר שחלף עד שפנה אליה, שכן הוא עשה זאת לאחר שהשתמש ברכב במשך שנה ושלושה חודשים לאחר שגילה כי עשה טעות בכדאיות העסקה. עוד טענו בחברה כי ברכב מותקן מד אוץ דיגיטלי ואנלוגי הניתן לשינוי בקלות. אופרייט ליס טענה כי טרם העסקה נבחן הרכב, כולל במכון לבדיקה חיצוני. בנוסף נטען כי ל' הגיע למגרש החברה, "השליך את הרכב" והפריע לפעילות העסקית וכי גם כאשר הוצע לו רכב אחר, דרש רכב בשווי גבוה הרבה יותר.
הרשמת הבכירה ורדה שוורץ קבעה בהחלטתה: "התובע רכש באמצעות אביו רכב מהנתבעת העוסקת בסחר ברכבים. אין ספק כי נפלגה שגגה בטופס הגילוי הנאות, שנלווה להסכם ובעובדות שהיו ידועות לאביו של התובע. הטופס לא נקב במספר הקילומטרים הנכון אותו עבר הרכב. במקום ק"מ היה צריך להיות רשום מיילים. על הנתבעת מוטלת מלוא האחריות לגילוי הנאות של כל הנתונים".
עם זאת פירטה הרשמת כי האיש לא הביא ראיות לכוונת מרמה. "טעות או הטעייה, לתובע נתונה הזכות לבטל את העסקה ולקבל השבת התמורה. דו"ח הבדיקה לא גילה לאביו של התובע שנפלה שגגה בטופס". הרשמת קיבלה את גרסתו כי במד האוץ אמנם רשום Miles ולא KM אך הוא לא שם לב לכך עד לשלב מאוחר. לכן קיזזה את השווי ששילם בזמן, שכן השתמש ברכב.
עו"ד אסף ורשה הגיב ל-ynet בשם אופרייט ליס: "מדובר במקרה נדיר במסגרת עסקת מכר לרכב, בעקבות תקלה חד-פעמית שמקורה רובה ככולה בסיבות שאינן בשליטת אופרייט ליס ובתום לב מלא מצידה".