הכתובת הייתה בימים האחרונים על הקיר, וכעת הפכה לעובדה: תערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה הנערכת מדי שנה בתחילת חודש מרס, לא תתקיים השנה עקב התפרצות נגיף הקורונה. כך הודיעה הנהלת האירוע החשוב ביותר עבור תעשייה הרכב, ימים ספורים לפני פתיחת דלתות אולמות התצוגה.
למרות ניסיונות מארגני התערוכה לשמור על לוח הזמנים המקורי, בין היתר על ידי פרסום אזהרות שונות והבטחה כי יעשו כל המאמצים כדי לשמור על בריאות המציגים והמבקרים, הודעת משרד הבריאות השוויצרי על איסור התקהלות של יותר מ-1,000 בני אדם החל מהיום (ו') ועד (לפחות) ה-15.3, חרצה למעשה את גורל האירוע.
"אנחנו מצטערים על ההתפתחויות אך בריאותם של כל המשתתפים נמצאת בראש סדרי העדיפויות שלנו ושל המציגים", אך הבהירה הנהלת האירוע באופן רשמי לפני זמן קצר, לאחר הוראת משרד הבריאות השוויצרי. יש להזכיר כי מספר יצרניות רכב שלא ביטלו את השתתפותן באירוע, הודיעו בימים האחרונים כי הן מקצצות במספר עובדיהן אשר יגיעו לאירוע. בעיקר אמורים הדברים לגבי חברי הנהלה בכירים.
יש להניח כי קרבתה של שוויץ לאיטליה, שהפכה למוקד התפרצות באירופה של הווירוס עם מאות שנדבקו וכ-20 שמתו כתוצאה מהנגיף, השפיעה על ההחלטה.