שוק הרכב האירופי רשם בשנה החולפת צמיחה קלה של 1.1%, לעומת ירידה של 2% בשוק האמריקאי וצניחה של ממש (8%) בשוק הסיני. בסיכום 2019 עלו 15.75 מיליון כלי רכב חדשים על כבישי אירופה, המספר הגבוה ביותר מאז 2007 שהסתיימה עם כ-16 מיליון רכבים.


בכל זאת, קל למצוא מכנה משותף בין השוק שלנו - שרשם אשתקד שלוש שנות ירידה רצופה - לזה האירופאי: מכוניות היברידיות מככבות ובאירופה, כמו אצלנו, ההיברידית הנמכרת ביותר היא טויוטה קורולה. מכירות כלי רכב היברידיים, היברידיים-נטענים וחשמליים, זינקו באירופה בשנה היוצאת ב-35% והגיעו ל-1.28 מיליון לכי רכב, כ-8% מהשוק כולו.
מכוניות דיזל לעומת זאת רושמות שנה שמינית ברציפות של ירידה לנתח שוק של 32%. כלי רכב מונעי בנזין תפסו נתח של כ-60% מהמכירות. החשמלית הנמכרת ביותר באירופה היא טסלה מודל 3, שמסרה ב-2019 מעל 94 אלף יחידות, הרחק לפני רנו זואי (45 אלף) וב.מ.וו i3 וניסאן ליף עם כ-32 אלף לכל אחת.
המותג שממשיך להוביל את השוק האירופי הוא פולקסווגן, לפני רנו, פורד ופיז'ו. מותגי היוקרה מרצדס וב.מ.וו תופסים את המקומות חמישי ושישי, ואילו אודי, מובילת שוק היוקרה הישראלי, מסתפקת במקום התשיעי.
הבדלים נוספים בין השוק הישראלי והאירופאי מתבטאים בין היתר במקומה של יונדאי. המוליכה הגאה כבר שנים מספר של השוק המקומי מסתפקת במקום ה-14 באירופה. טויוטה, המותג השני הנמכר בישראל, ממוקמת שם עשירית. קיה המזנבת בקונצרן היפני ממוקמת 15 באירופה.
למרות הפופולאריות הגואה של רכבי פנאי, מכוניות סופר-מיני קטנות תופסות באירופה חמישה משבעת המקומות הראשונים בטבלת המכירות. ובין 25 הדגמים הנמכרים ביותר באירופה אשתקד, 20 שייכים למותגים אירופאים, שלושה למותג אמריקאי (פורד) ורק שניים מגיעים מיפן (ניסאן קשקאי וטויוטה יאריס) אך מיוצרים באירופה. דגמים קוריאניים התופסים באורח קבע את המקומות הראשונים לא זוכים לייצוג כלשהו ברשימה המובילה.
המותגים המובילים באירופה וכמה מכרו אשתקד*
1. פולקסווגן - 1,768,286
2. רנו - 1,057,509
3. פורד - 998,099
4. פיז'ו - 976,289
5. מרצדס - 912,286
6. ב.מ.וו - 827,764
7. אופל - 813,870
8. סקודה - 756,943
9. אודי - 741,724
10. טויוטה - 734,942
11. סיטרואן - 634,325
12. פיאט - 612,527
13. דאצ'יה - 581,787
14. יונדאי - 557,774
15. קיה - 498,869
16. סיאט - 496,425
17. ניסאן - 390,947
18. וולוו - 340,162
19. סוזוקי - 263,277
20. מאזדה - 253,993
21. מיני - 216,853
22. ג'יפ - 162,640
23. לנדרובר - 146,146
24. מיצובישי - 145,403
25. הונדה - 121,672

הדגמים המובילים באירופה וכמה מכרו אשתקד*
1. פולקסווגן גולף - 410,330
2. רנו קליאו - 319,136
3. פולקסווגן פולו - 256,259
4. פורד פיאסטה - 228,183
5. פולקסווגן טיגואן - 224,890
6. פיז'ו 208 - 224,659
7. דאצ'יה סנדרו - 224,655
8. רנו קפצ'ור - 224,127
9. פורד פוקוס - 224,065
10. סקודה אוקטביה - 223,416
11. אופל קורסה - 221,623
12. דאצ'יה דאסטר - 221,428
13. ניסאן קשקאי - 218,560
14. c3 סיטרואן - 212,833
15. טויוטה יאריס - 212,526
16. פולקסווגן טי-רוק - 207,863
17. מרצדס A קלאס - 199,713
18. פיז'ו 3008 - 195,211
19. פיאט פנדה - 184,288
20. פיאט 500 - 176,414
21. פיז'ו 2008 - 167,417
22. פורד קוגה - 162,106
23. סקודה פאביה - 157,853
24. מרצדס C קלאס - 146,023
25. פיז'ו 308 - 143,470
*המספרים מבוססים על נתוני JATO ל-27 מדינות באירופה