ארבעה חודשים לאחר שמאזדה 3 החדשה (דור 4) הגיעה לישראל כשהיא מצוידת בתגי-מחיר גבוהים יחסית שהחלו ב-145 אלף שקלים לגרסת הסדאן, משלבת היבואנית גרסת כניסה מוזלת, גם אם עדיין יקרה ביחס לשוק. דלק מוטורס הודיעה היום (ד') כי גרסת הבסיס לדגם תהיה במרכב סדאן ברמת אבזור Comfort ובמחיר של 138 אלף שקלים, זול ב-7,000 שקלים ממחיר הכניסה עד כה. יחידת ההנעה תורכב גם כאן מ-2.0 ליטרים אטמוספרי (165 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.
1 צפייה בגלריה
מאזדה 3
מאזדה 3
(צילום: ניר בן זקן)
בדרך להוזלה השילה מעצמה ה-3 מספר פריטי אבזור ביחס לגרסת Spirit הסביבית עד כה, בהם מנופי שליטה על תיבת ההילוכים מאחורי ההגה, כניסה ללא מפתח, גג שמש חשמלי, מראה נגד סנוור, פנסים עוקבי פנייה, תאורת לד מאחור ופנסי לד לתאורת היום. היא גם תשווק עם חישוקי "16 קטנים יותר וצמיגים צנועים יחסית במידה 205-60. יש לציין כי בחירה בתמהיל חישוק-צמיג זה עשויה להתגלות כמשפרת נוחות דווקא, לצד פגיעה מסוימת במראה.
כמו בגרסאות 3 אחרות, גם כאן יש חיישני גשם, מצלמת נסיעה לאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם חניה חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת מולטימדיה עם מסך "8, תאורת לד והתנעה באמצעות מתג. גם אבזור הבטיחות זהה וכולל שבע כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת עייפות לנהג.
במקביל מפרסמת דלק מוטורס את המחירון העדכני לשנת 2020, ובו מעט מאוד שינויים - שכן היבואנית לא משווקת דגמים היברידיים שנפגעו מעליית המס. השינוי היחיד אצל מאזדה הוא התייקרות של 1,000 שקלים בגרסת ה-2.0 ליטרים Premium של ה-CX-30, ואילו בפורד נרשמה הוזלה של 10,000 שקלים בגרסת ה-SEL פלוס של פורד אדג' - שתעלה מעתה 245 אלף שקלים.
הכותב חבר מערכת iCar