בקצרה:
  • לראשונה בישראל, אולם תצוגה נפרד לפרארי
  • הכוכבת: SF90, החזקה, המהירה והיקרה ביותר
  • המחיר עומד על 3.5 מיליון שקל, לפני תוספות
4 צפייה בגלריה
אולם תצוגה פרארי SF90
אולם תצוגה פרארי SF90
(צילום: סיוון פרג)
מתל אביב להרצליה: פרארי ומזראטי ששווקו עד כה באולם תצוגה אחד בתל אביב, עברו לשני אולמות תצוגה נפרדים וחדשים שהוקמו בהרצליה פיתוח, בהשקעה מדווחת של מיליוני שקלים. כוכבת אולם התצוגה של פרארי היא מכונית העל ההיברידית-נטענת החדשה שלה, SF90, שנרכשה על ידי ישראלי ותהיה למכונית החזקה, מהירה ויקרה ביותר על הכביש המקומי.
מתנת יום הולדת 90: ה-SF90 נוחתת בישראל שנתיים לאחר הצגתה בעולם, ושמה נגזר משם קבוצת המרוצים של היצרנית (סקודריה פרארי) וממספר השנים מאז היווסדו של המותג (1929). בשונה מקודמותיה הקיצוניות, כמו "לה-פרארי" ו"אנזו פרארי", היא לא תיוצר במהדורה מוגבלת, כחלק מאסטרטגיית היצרנית להגדיל את כמות המכירות. היא מכונית היברידית נטענת ראשונה למותג האיטלקי, שמאפשרת לצד ביצועים יוצאי דופן גם כ-20 ק"מ נקיים מזיהום.
מנוע V8 כפול מגדשים שמגיע מה-488 פיסטה עבר שורת שינויים והתאמות, יש סעפות יניקה ופליטה חדשות, הזרקת דלק בלחץ גבוה יותר, גלגל תנופה קטן (וקל) יותר וראש מנוע שונה המגדיל גם במעט את הנפח מ-3.9 ליטר לכמעט 4.0 ליטר.
תכנון המנוע החדש מאפשר להתקין את צמד מגדשי הטורבו נמוך יותר, ובהתאם יונמך מרכז הכובד. בנוסף קיצצה פרארי במשקל מערכת הפליטה עם שימוש בסגסוגת קלה. אבל אלה ממש לא החדשות הגדולות.
4 צפייה בגלריה
אולם תצוגה פרארי SF90
אולם תצוגה פרארי SF90
(צילום: סיוון פרג)
לצד מנוע הבנזין החזק מוסיפה פרארי לא פחות משלושה מנועים חשמליים, שניים מהם מלפנים לטובת הנעה ישירה של הגלגלים הקדמיים ומייצרים כך הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מלפנים, ויש מנוע חשמלי נוסף בין מנוע הבנזין לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד חדשה, המבטיחה העברות מהירות ב-30%.
הכי חזקה, הכי מהירה: ההספק המשוקלל עומד על 1,000 כ"ס והזינוק ל-100 קמ"ש עומד על 2.5 שניות בלבד. את המיאוץ מעמידה ל-200 הקמ"ש היא תסיים תוך 6.7 שניות ובסופו של דבר תגיע ל-340 קמ"ש.
יחידת ההנעה מציעה שלושה מצבים, "חשמלי מלא", "היברידי" המשלב אוטומטית בין המנועים בהתאם לעומס, "ביצועים" בהם מנוע הבנזין פועל כל הזמן, כדי לוודא גם שהמצברים טעונים למקסימום ו"קוואליפיי" (מקצה דירוג למירוץ) בו נסחטת יחידת ההנעה המורכבת למקסימום לפרק זמן קצר, למשל לצורך קביעת שיא הקפה במסלול המרוצים. לדברי היצרנית, על מסלול פיוראנו ה-SF90 מהירה אפילו מלה-פרארי (ב-0.7 שניות).
מה עוד צריך לדעת עליה: ה-SF90 מבוססת על פלטפורמת חומרים מרוכבים חדשה (אלומיניום וקרבון) שמאפשרת לצד קשיחות מבנית גבוהה גם משקל עצמי נמוך יחסית - למרות הסוללות הכבדות - של 1,570 ק"ג. מערכת הבלימה משלבת בין אגירת אנרגיה לדיסקים קרמיים (360-398 מ"מ לפנים-אחור). לדברי היצרנית, למרכב יעילות אווירודינמית יוצאת דופן, בין היתר הודות לסוללת מסיטי אוויר מתקדמים המאפשרים כוח הצמדה של 390 ק"ג במהירות של 250 קמ"ש.