המועד האחרון להגשת ההצעות במסגרת הליך המיון המוקדם (PQ) להשתתפות במכרז זכיינות פרויקט הרכבת הקלה "נופית" בין חיפה לנצרת, עבר היום (ג'). בסך הכל הגישו שש קבוצות את מועמדותן להשתתף במימון, תכנון, הקמה ותפעול של הרכבת הקלה, כל השש הן חברות בינלאומיות וישראליות כנדרש במכרז ובעוד מספר חודשים יוכרזוו הקבוצות שיורשו להשתתף במכרז הסופי שהיקפו נאמד ב 3-4 מיליארד שקלים.
2 צפייה בגלריה
 מפת תוואי הרכבת הקלה נופית
 מפת תוואי הרכבת הקלה נופית
מפת תוואי הרכבת הקלה נופית
(חוצה ישראל)
ואלה הקבוצות:
  • דן (ישראל) CRES (סין), POYAZDY (פולין) SHENYANG (סין) ATM (איטליה)
  • שפיר ונוי (ישראל), CAF (ספרד)
  • אלקטרה, מנרב, אלייד (ישראל), אלסטום (צרפת)
  • לסיקו (ישראל), בומברדייר (קנדה), GLOBALVIA ו-COMSA (ספרד)
  • אפקון ומאיר (ישראל), CRRC ו-CRCCI (סין)
  • שיכון ובינוי ואגד (ישראל), STADLER (שוויץ), היטאצ'י (איטליה), TEXMACO (הודו) DOWNER (אוסטרליה)
ההליך למיון מוקדם (PQ) התפרסם בחודש אפריל 2020 ופנה לחברות בינלאומית ומקומיות בעלות ניסיון עשיר במתן שירותים דומים. המשתתפים נדרשו להציג בין היתר ניסיון בניהול והובלה כקבלן ראשי של פרויקטי תשתיות, ניסיון בהפעלת פרויקטי רכבות קלות-מטרו, תכנון והתקנה של מערכות רכבתיות, תכנון והתקנה של מערכות איתות ומסילה, ייצור ואספקה של קרונות ועוד.
2 צפייה בגלריה
העבודות להקמת תחנה על תוואי הרכבת הקלה
העבודות להקמת תחנה על תוואי הרכבת הקלה
העבודות להקמת תחנה על תוואי הרכבת הקלה
(חוצה ישראל)
פרויקט הרכבת הקלה "נופית" משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית. אורכו של הקו כ-41 ק"מ ויוקמו בו כ-20 תחנות, חניוני חנה וסע, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות, מספר הנוסעים צפוי לעמוד על 100 אלף ביום בממוצע ומהירות הנסיעה המתוכננת תגיע ל-100 קמ"ש.
בהתייחסה למכרז, אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב כי "מעורבותן של חברות בינלאומיות בפרויקט תשתיות כה משמעותי, תתרום להנעת המשק קדימה בעידן שלאחר הקורונה ותספק מקומות עבודה חדשים לאלפי עובדים". יו"ר הדירקטוריון, חוסאם בשארה, הוסיף ואמר כי ההתעניינות הבינלאומית והרכב הקבוצות מעידים על איכותו של הפרויקט וחשיבותו. מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך, הזכיר כי "לחברה ידע וניסיון רב שנים בהובלת פרויקטים זכייניים אשר יאפשרו לה לנהל מכרז מורכב זה במהירות ויעילות".