• דאציה סנדרו, המכונית הזולה בישראל, מתחדשת. וכך גם גרסת הפנאי שלה
  • רנו קליאו תספק פלטפורמה, עם טכנולוגיות מתקדמות ומערכות בטיחות אקטיבית
  • תגיע לישראל ברבעון הראשון של השנה, אבל לא ברור אם תשמור על מחירה
הכי זול שיש: דאצי'ה סנדרו הנוכחית היא המכונית הזולה ביותר שמשווקת כאן, היחידה שמותירה עודף מ-60 אלף שקל. הדור הנוכחי והשני בשושלת הסופר-מיני של המותג הרומני משווק גם בגרסת פנאי מוגבהת תחת השם סטפאווי. וגם במקרה שלו תג המחיר נמוך משמעותית מרכבי פנאי קטנים. ואנחנו אוהבים הצעות כאלה, גם אם מדובר בכלי רכב מאוד בסיסיים.
רנו קליאו תשמש בסיס: היא לא נראית מדהים, אבל היא לא אמורה. זו אינה מכונית שמנסה לזכות בתואר מלכת יופי, אלא כזו שאמורה להציע הרבה מאוד מכונית לשקל. לעומת הדגם היוצא יש שינויים בחרטום ותמונות ריגול שפורסמו ברשת חושפות כי תא הנוסעים ישודרג משמעותית, עם מסך מגע גדול יותר בחלקה העליון של הקונסולה.
חשוב יותר, כבסיס תשמש פלטפורמת CMF-B עליה מבוססת רנו קליאו העדכנית. המשמעות היא שאיכויות הנסיעה, בעיקר היכולת הדינמית, צפויים להשתפר משמעותית - ויש להן מהיכן להשתפר. שדרוג נוסף צפוי במערך הבטיחות, עם שש כריות אוויר לעומת ארבעה בלבד כיום ובלימה אוטונומית כציוד תקני.
3 צפייה בגלריה
דאצ'יה סנדרו סנדרו סטפווי
דאצ'יה סנדרו סנדרו סטפווי
דאצ'יה סנדרו
יהיה גם היברידי: מנוע שלושה צילינדרים קטן (1.0 ליטר) ומוגדש (TCe של הקונצרן) יחליף את מנוע ה-0.9 ליטר הקודם, וצפוי להוות שידרוג משמעותי עם הספק מרבי של 100 כ"ס יחד עם תיבה אוטומטית רציפה במקום התיבה הרובוטית חד-מצמדית הבעייתית. לא ברור אם יגיע, אך תהיה גם גרסה מוזלת בהרבה עם אותו מנוע ללא מגדש (SCe), כ-75 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים. הטורבו-בנזין בנפח 1.33 של רנו-מרצדס לא יוצע בסנדרו וכך גם הטורבו-דיזל 1.5 ליטר עימו הוא משווק כיום.
3 צפייה בגלריה
דאצ'יה סנדרו סנדרו סטפווי
דאצ'יה סנדרו סנדרו סטפווי
דאצ'יה סנדרו סטפווי
להמשך צפויות חדשות עוד יותר מעניינות, שכן הפלטפורמה של הקליאו ממתאימה גם למנוע היבירידי החדש של רנו, 1.6 ליטר בנזין עם שני מנועים חשמליים. עוד לא ברור האם מדובר במנוע ההיברידי שבקליאו (140 כ"ס) או היברידי-נטען כמו בקפצ'ור (160 כ"ס), שמסייע ל-48 ק"מ נקיים מזיהום. כך או אחרת, אחד מהם יוצע שכן דאצ'יה מחויבת להציג מנועים מופחתי-זיהום כדי להימנע מקנסות החל ב-2021.
מה אנחנו חושבים על זה: זה עשוי להפתיע את מי שאינו חלק אינטגרלי מעולם הרכב, אבל מותג דאצ'יה שעבר לפני שנים ארוכות סוג של מיתוג מחדש, היה אחד הלהיטים היותר גדולים של שוק הרכב באירופה בעשור האחרון. מגפת הקורונה היכתה קשה בחברה, אבל יותר מכך היכה בה צי רכב מתיישן במהירות - שלא היה חדש ועדכני במיוחד עוד לפני כן. במילים אחרות, בשנה-שנתיים האחרונות גדל משמעותית הפער בין יצרניות עממיות אחרות לדאצ'יה, למרות מספר דגמים מאוד מצליחים בזכות תג-מחיר סופר אטרקטיבי. כך שהגיע הזמן להתעדכן, בעיקר בכל הקשור למערכות הבטיחות שהפכו לציוד תקני אצל האחרים, אבל נגרעו מדגמי דאצ'יה.
כך שיש להניח שאולם התצוגה העתידי - החל ב-2021 - של המותג עומד להצעיר פניו, עם דגמים מתוחכמים ורלוונטיים יותר, אבל כאן נשאלת שאלת השאלות: האם תשכיל היבואנית לשמר את תג המחיר הנמוך של הסנדרו למשל, ולא רק שלו? אם כן, וגם החדש על מערכותיו המתקדמות יותר ישווק בסביבות ה-60 אלף שקלים או אף פחות, הוא עשוי להפוך לעסקה מצוינת ולהגדיל משמעותית את המותג. האפשרות האחרת פחות חיובית עבור המותג והיבואנית קרסו.