הפקקים המתארכים מאז סיום הסגר השלישי לא משנים את דעתה של שרת התחבורה מירי רגב: סלילת תשעה קטעים חדשים בפרויקט אופנידן לשבילי האופניים בגוש דן, שהיו אמורים לשרת את תושבי ראשון לציון, פתח תקווה ובני ברק, מתעכבת כבר שנה למרות שתכנונם הושלם ואושר והתקציב עבורם זמין, עניין לא מובן מאליו במדינה שכבר שנתיים מתנהלת ללא תקציב מדינה.
2 צפייה בגלריה
שביל האופניים בראשון לציון - נבנה כדי לחנוך אותו, ואז נהרס
שביל האופניים בראשון לציון - נבנה כדי לחנוך אותו, ואז נהרס
שביל האופניים בראשון לציון - נבנה כדי לחנוך אותו, ואז נהרס
(אודי עציון)
רגב עדיין מסרבת לקבל את הכסף הממתין לפרויקט באוצר, בסך כמעט 135 מיליון שקל, בנימוק שהיא מבקשת להשתמש בחלקו לסלילת שבילי אופניים בפריפריה. זאת למרות שעל תקצוב קטעי האופנידן הוחלט לפי קריטריונים מקצועיים שגיבש משרד התחבורה, ונשענים על כמות הרוכבים, תדירות השימוש שלהם בשבילי האופניים לטובת הגעה למקומות העבודה, ועוד.
סירובה של רגב לדבוק בקריטריונים המקצועיים, או להציג לאוצר רשימת שבילים נוספים שגיבשה, מעוררת חשד בקרב גורמי התכנון כי מדובר בשבילים פוליטיים, שרגב תתקצב עבור ראשי ערים שהיא חפצה ביקרם.
ל-ynet הגיעה הרשימה המלאה של הקטעים המעוכבים שאורכם המצטבר עומד על כ-15 ק"מ. בהם קטע של 2 ק"מ ממחלף שעריה שליד פ"ת ועד צומת גת רימון וקטע המשך באורך דומה, מגת רימון לצומת יצחק רבין, שניהם בעלות כוללת של יותר מ-36 מיליון שקלים. או שני קטעים בשביל ירקון, באורך מצטבר של 2.6 ק"מ, בעלות מצטברת של 23.2 מיליון שקל.
קטע נוסף במרכז תל אביב שיאפשר רכיבה רצופה לתוך העיר מצפון ומדרום, באורך 2.6 ק"מ מקק"ל ועד הירקון, בעלות של 42.7 מיליון שקל, ושני קטעים בדרום העיר: 250 מטר בדרך שעלבים בעלות של 2.1 מיליון שקל, וקטע לאורך כביש הטייסים בדרום תל אביב, 2.3 ק"מ אורכו, בעלות של 12.5 מיליון שקל, שאמור לשמש את הרוכבים מכיוון יהוד. מדרום לת"א נמצא קטע באורך של 2.3 ק"מ בעלות של 12 מיליון שקל ברחוב הופיין בחולון, שאמור לשמש את הבאים מרשל"צ.
בגלל הזמן שחלף, פג כבר התוקף של ההרשאה להתחייב שהנפיק האוצר למשרד התחבורה ובמידה ורגב תחזור בה, או ששר חדש יכנס למשרד התחבורה, יהיה צורך לבקש את הכסף מחדש עבור חברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט עבור משרד התחבורה. עם זאת, הדרג המקצועי באוצר עדיין מבקש לקדם אותו כדי לסייע להורדת מכוניות מכבישי המרכז, ויהיה מסוגל לשחזר את ההתחייבות.
רגב בינתיים מתבצרת בעמדתה, והקטעים שהיו יכולים להוריד מהכבישים מאות רבות של מכוניות מדי יום, עדיין תקועים. מלשכתה של השרה סרבו להגיב על הדברים.