בקצרה:
  • טויוטה מתחילה לשווק קורולה גם עם מנוע בנזין חדש
  • היחידה תגיע מהיאריס הקטנה, עם שלושה צילינדרים בלבד
  • ב-2,000 שקלים מבעבר, אבזור צנוע שנועד לציי רכב חסכנים
3 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
(צילום: ניר בן זקן)
שלושה במקום ארבעה: מאז הגיעה הקורולה העדכנית, היא משווקת בעיקר בגרסתה ההיברידית, בעוד גרסת הבנזין - רק במרכב סדאן - אחראית לפחות מ-10% מסך מכירות הדגם. כעת מוחלף בה מנוע הארבעה צילינדרים הוותיק (1,6 ליטר, 132 כ"ס) ביחידת שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (125 כ"ס) המגיעה מהיאריס הקטנה. תיבת ההילוכים הרציפה תשאר גם כאן.
למרות פער של 7 כ"ס בלבד לרעת המנוע החדש, הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ארוך משמעותית - 12.1 שניות, כמעט שתי שניות יותר מבעבר. המהירות המרבית נותרה זהה -190 קמ"ש. כצפוי, צריכת הדלק טובה יותר (16.7 ק"מ לליטר לעומת 14.7 ק"מ לליטר). לשם השוואה, צריכת הדלק בקורולה ההיברידית עומדת על 22.2 ק"מ לליטר.
3 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
(צילום: ניר בן זקן)
קצת יותר בסיסית: מלבד המנוע, גם רמת האבזור צנועה יותר. ברמת האבזור הבסיסית תקבלו לוח מחוונים אנלוגי, מזגן מכאני, בלי מראות מתקפלות חשמלית ועם חישוקי פלדה. כל אלה אחראים להוזלה של 2,000 שקלים לעומת הדגם היוצא (133 אלף שקל). הגרסה ההיברידית מתחילה ב-140 אלף שקלים.
מנוע הבנזין יוצע גם בגרסה מאובזרת יותר עם חישוקי "16 קלים, לוח מחוונים דיגיטלי ("7), בקרת אקלים מפוצלת ומראות מתקפלות חשמלית. אלה יעלו ללקוח הפרטי 137 אלף שקל. אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות זהה לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
3 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
(צילום: הלל פוסק)
מה אנחנו חושבים: טויוטה קורולה היא אחת המשפחתיות היותר-מומלצות, בעיקר בגלל יחידת הנעה חסכונית אבל גם בגלל אבזור בטיחות מתקדם ואיכות נסיעה טובה. בהתחשב באלה, גרסת הבנזין המוזלת נראית מעט מיותרת ולא רלוונטית לרוכש הפרטי, שכן פער המחיר הקטן מהגרסה ההיברידית והאבזור הצנוע פוגע קשות באטרקטיביות שלה.