גם בימים שבהם תעשיית האוטו-טק הישראלית זוכה להזמנות והשקעות תדירות מחו"ל, אין הרבה חברות שזכו להשקעה מארבעה יצרני רכב גדולים. UVeye מתל אביב דיווחה היום כי יונדאי הצטרפה לטויוטה, וולוו והונדה בהשקעה בה.
ההשקעה של היצרנית הקוריאנית, בסך כמה מיליוני דולרים, תעלה את סך ההשקעה של יצרני רכב בחברה ל-40 מיליון דולר. לחברה יש גם משרדים בארה"ב, גרמניה ויפן ועד כה היא גייסה במצטבר לפי ההערכות יותר מ-50 מיליון דולר.
יונדאי בוחנת את שימוש בטכנולוגיית סריקת התקלות של החברה, באמצעות סורקים המצלמים את תחתית הרכב, ו"גשר" המצלם את הרכב משני צדדים, בפסי הייצור שלה, וגם בפעילויות הסחר ברכב משומש. זאת כדי לאתר בעיות איכות לפני שהרכב החדש עוזב את פס הייצור, וכדי לאתר במהירות ובאופן אוטומטי תקלות ברכב המשומש לפני הכנתו למסירה.
לדברי UVeye, המערכת שהיא מייצרת כוללת עשרות מצלמות שמצלמות בזוויות ובתאורה משתנה את כלי הרכב ומייצרת בכך תמונה תלת-ממדית של 360 מעלות, שבשילוב בינה מלאכותית מזהה אזורים בהם קיימות שריטות או פגיעות תוך מספר שניות.
UVeye נוסדה ב-2016 בידי האחרים אמיר ואוהד חבר, ומעסיקה כיום יותר מ-100 עובדים. החברה שהחלה את דרכה בתחום הביטחוני, מלאה עד מהרה את דרכה אל תעשיית הרכב. "אנחנו כבר עובדים עם יונדאי על פרויקטים ברחבי העולם לסריקה ואיתור מהיר של תקלות ברכב, תוך שימוש בבינה מלאכותית, וראייה ממוחשבת", אומר אמיר חבר, המשמש כמנכ"ל החברה.