כריות האוויר הלקויות של יצרנית האבזור הבטיחותי טאקאטה, האחראיות לקריאות תיקון ביותר מ-100 מיליון מכוניות מכל תעשיית הרכב ומסביב לעולם, מכות שוב בכלי רכב ששווקו בישראל בעשור האחרון. הפעם מדובר בדגמים שונים של יצרנית הרכב האמריקאית שברולט, ובסך הכל יותר מ-40 אלף מכוניות.
1 צפייה בגלריה
שברולט קרוז, למוסך
שברולט קרוז, למוסך
שברולט קרוז, למוסך
לדברי יבואנית שברולט לישראל, חברת UMI, במכוניות שיוזמנו למוסך עלול להמצא פגם ביחידת ניפוח כרית האוויר הקדמית בצד הנהג. "נמצא כי מדחף יחידת הניפוח עלול להתפרק לאחר חשיפה ארוכת טווח ללחות גבוהה וטמפרטורה מסוימת".
במקרה שכזה, בעת תאונה עלולה יחידת ניפוח כרית האוויר - העשויה בחלקה מתכת - להתפרק במהלך ניפוחה ושברי מתכת חדים עלולים להתפזר בחלל הרכב. יש להזכיר כי במהלך השנים גרמו פיסות מתכת שכאלה להרוגים בתאונות שונות בהן היו מעורבות מכוניות שצוידו בכריות האוויר של טאקאטה. הן כאלה שבצד הנהג והן לצדו. בכל המכוניות שיוזמנו למוסך תוחלף יחידת כרית האוויר הקדמית בצד הנהג בהליך שייארך כחצי שעה.
הדגמים שיוזמנו לתיקון:
  • שברולט אורלנדו משנות הייצור 2012 עד 2017
  • שברולט טראקס משנות הייצור 2014 עד 2018
  • שברולט סוניק משנות הייצור 2012 עד 2017
  • שברולט קרוז משנות הייצור 2010 עד 2016
בקריאה נוספת לתיקון יוזמנו כ-2,700 מכוניות מדגם טויוטה יאריס היברידית החדשה שיוצרו בין יולי 2020 לאפריל 2021. במכוניות אלה קיים חשש כי בקרת היציבות ומערכת הבלמים יושפעו מתוכנה לא מתאימה במחשב האחראי לפעולות שונות. לפי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, במקרה האמור ידלקו נורות אזהרה רלוונטיות בלוח המחוונים. בין היתר תושפע פעולת בלם החניה החשמלי. בכלי הרכב שיוזמנו תעודכן התוכנה בהליך שייארך כשעה.