תכירו את לוקה, פרויקט של צוות סטודנטים העוסק בתחבורה אקולוגית באוניברסיטת איינדהובן שבהולנד, מכונית שיוצרה רובה ככולה ממוצרי אשפה. הרעיון שמאחורי הפרויקט: להוכיח כי ניתן בכל זאת לעשות שימוש יעיל בחומרים שונים שאנחנו משליכים בדרך כלל לפח האשפה, לרבות שיירי פלסטיק שנאספו ממי הים. צוות הסטודנטים ההולנדי מצהיר כי הוא רואה באשפה מקור יקר ערך לשימוש חוזר, ומעוניין להוכיח זאת בפרויקט המסקרן.
המכונית מיוצרת בין היתר מתרכובת מבוססת פוליאתילן טרפתאלט, החומר ממנו עשויים בקבוקי שתיה מפלסטיק. השלדה כוללת חומרים מרוכבים חדשים על בסיס פסולת ביתית רגילה ואשר פותחו על ידי החברה הישראלית UBQ. מסבך הצינורות שיעניק למכונית הקטנה את הקשיחות הנדרשת ייוצר מאלומיניום ממוחזר.
שני מנועים חשמליים קטנים במרכז הגלגל ושש יחידות מצבר קטנות אחראים על ההנעה, לטענת ההולנדים ברמת נצילות גבוהה במיוחד של 92%, בהשוואה לערכים נמוכים בהרבה ברכב (חשמלי) סדרתי. אגב, הסוללות ניתנות להחלפה (היי, שי אגסי) לא רק כדי לרענן את מקור האנרגיה, אלא גם במטרה לאפשר שילוב של יחידות יעילות ומתקדמות יותר בעתיד.
בתא הנוסעים מקום לשניים ולא, אין מסך מגע גדול למידע ותפעול מערכות. הצוות האמון על הפיתוח החליט כי יחידה שכזו תתפוס מקום יקר, ומייעדים את מכשיר הסמארטפון האישי אותו נושא בכל מקרה כל נוסע, כתחליף הולם יחד עם אפשרות תצוגה עילית לניווט.
לדברי אנשי האוניברסיטה, הרכב יהיה מוכן בסביבות חודש יוני הקרוב ומעט אחר כך יאושר כנראה לתנועה על הכביש הציבורי כחלק מקמפיין שיעודד שימוש בפסולת ממוחזרת.