עם תחילתו של הסגר השלישי עוברים שירותי משרד התחבורה למתכונת קורונה: מבחני נהיגה מעשיים ("טסט") ועיוניים ("תיאוריה") לא מתבצעים ונאסר על מורים להעביר שיעורי נהיגה לתלמידים – ולהתפרנס. במפתיע ולמרות שהוכרז על סגר של שבועיים ורק לפי הערכות הוא יימשך זמן רב יותר, במשרד התחבורה לא המתינו והודיעו כבר עכשיו כי מבחני נהיגה לא יחודשו לפני 24 בינואר 2021.
1 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
מנפגעי הסגר - הטסטים לא יתקיימו
בעקבות הפרסום ב-ynet וידיעות אחרונות אודות מאות תלמידי נהיגה שעריהם הוכרזו בחודשים האחרונים כאדומות, ומשרד התחבורה חילט את דמי אגרת הטסטים שלהם שבוטלו, הבהיר אתמול המשרד כי הפעם לא יידרש תשלום נוסף מתלמידים שמבחן הנהיגה שלהם בוטל בגלל הסגר. לעומת זאת יימשכו הבחינות מעשיות לטרקטורים, מכונה ניידת, מלגזות, אמבולנסים, רכבי ביטחון, משאיות ואוטובוסים.
בניגוד לשני הסגרים הקודמים, שבהם העניק משרד התחבורה ארכה לביצוע מבחן הרישוי השנתי לרכב, הפעם לא תוענק דחייה כזאת. רוב מכוני הרישוי ימשיכו לפעול ומי שצריך לבצע בשבועות הקרובים את הטסט השנתי ויימנע מכך, מסתכן בהשלכות של נהיגה ברכב ללא רישיון תקף. עם זאת, אין ודאות שכל מכוני הרישוי יפעלו כרגיל, ומומלץ לוודא מראש שמכון הרישוי שבו בחרתם אכן פועל.
לעומת זאת, קורסי נהיגה מונעת ורענון נהיגה לא יתקיימו עד להודעה חדשה. שרת התחבורה מירי רגב, חתמה על תקנה הדוחה את התליית הרישיונות של נהגים המחויבים בקורסי נהיגה עד לסוף שנת 2021. לפיכך, נהגים שחויבו בביצוע קורסי חובה החל מחודש מרץ 2020 ולא יכולים לבצע את הקורסים בשל מגבלות הסגר, יוכלו להמשיך ולנהוג עד לסוף שנת 2021.
סניפי משרד הרישוי בכל ברחבי הארץ ימשיכו לפעול במתכונת של זימון תור טלפוני, ללא קבלת קהל, כפי שהונהג בחודשים האחרונים. נהגים הנדרשים לקבל שירות במשרד הרישוי, יכולים להזמין תור טלפוני מראש, באמצעות אפליקציית MY VISIT, באתר משרד התחבורה או במוקד הטלפוני, ולקבל את השירות בטלפון באמצעות שיחה יזומה, במועד ובזמן שקבעו.
בין השירותים שניתן יהיה לקבל באמצעות הטלפון: חידוש רישיון רכב, מידע בנוגע לקורסי חובה, צווי ירושה, הפקדת כלי רכב, הפקדת רישיון נהיגה בגין פסילה, מידע אודות רישיון, העברת בעלות במקרים חריגים ומגוון פעולות נוספות. הנפקת רישיונות נהיגה קבועים (מפלסטיק), לאחר תשלום האגרה, תמשיך כסדרה.
נהגים שרישיונם נפסל בגין צבירת נקודות יוכלו לבצע את הליך טיעון הטענות באמצעות התור הטלפוני. במידה ויקבע תאריך לתחילת הפסילה, הנהג יוכל להפקיד את רישיון הנהיגה באופן מיידי, באמצעות הצהרת הפקדה באתר משרד התחבורה, תוך העברת ההצהרה לרשות הרישוי באמצעות הדואר האלקטרוני ולהתחיל את מניין ספירת הימים.
יצוין, כי כיום ניתן לבצע את מרבית פעולות הרישוי, באתר האינטרנט של המשרד, בעמדות השירות האוטומטיות (רשיומט), בסניפי דואר ישראל, וכן במוקד בטלפוני של משרד התחבורה ( 5678*) שימשיך לפעול בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 08:00 בבוקר ל-19:00 בערב.