בקיצור:
  • בניגוד להבטחות, רכב כל-אוטונומי סדרתי לא ינוע על הכבישים בשנים הקרובות
  • למרות הדחייה, הוא כן צפוי להפוך לחלק מצי הרכב תוך כעשור, גם אם באופן מוגבל
  • למרצדס יש רעיונות משלה לגבי נסיעה בו, והיא חושפת אותן הלכה למעשה
לפני כתשעה חודשים פגשנו בתערוכת CES לראשונה במרצדס ויז'ן AVTR (ר"ת של Advanced Vehicle Transformation), מכונית תצוגה שגם ביחס לדגמים מסוגה, נראתה שונה. מאוד שונה. האוואטר, כפי שכונתה על ידי אנשי היצרנית כבר באירוע, מצוידת בטכנולוגיות "המשלבות בין אדם, מכונה וטבע", בדומה לתקשורת המלאה שנוצרה בסרט המקורי בין בני האדם לתושבי הכוכב. "צריך להביט במכונית הזו כרעיון כללי לתחבורה עתידנית. אין לה משמעות אחרת כרגע, אבל אנחנו מבטיחים שתהיה לה", אמרו אנשי מרצדס.
מרצדס אווטאר קונספטמרצדס אווטאר קונספט
משטח המגע, עליו יניח בעל הרכב את ידו
בהתאם לרעיון המכונית האוטונומית, בתא הנוסעים אין הגה או דוושות כלשהן. המכונית נוסעת לבדה לאחר שמוזן לתוכה יעד או יעדים שונים. זוכרים שיצרניות רכב וטכנולוגיה הבטיחו לנו את 2021 כתאריך יעד? גם ב-2030 זה לא יקרה, אבל זו לא הנוקדה באוואטר. הרעיון כאן הוא תקשורת פיזית-עצבית בין המכונה לבן האנוש שיניח כף יד על משטח ייעודי. חיישנים שיזהו נתונים ביומטריים שונים כמו דופק וקצב נשימה, אמורה להתאים את מערכות הרכב בהתאם, מבלי שיהיה צורך בפקודה כלשהי. קחו הצצה.