• פאביה חדשה תהיה גדולה משמעותית מהיוצאת
  • היצע המנועים ותיבות ההילוכים יהיה זהה
  • תוצג בעוד חצי שנה, תגיע לישראל בתחילת השנה הבאה
השנייה הכי נמכרת: הפאביה הייתה עד לא מזמן אחד מהדגמים הפופולריים ביותר בקטגוריה, עם יותר מ-4.5 מיליון מכוניות שיצאו מפס הייצור מאז הוצגה לראשונה ב-1999, שנייה בכמות המכירות רק לאוקטביה. הפאביה הנוכחית הוצגה לפני שש וחצי שנים, אך נותרה מאחור מול המתחרות המודרניות בקטגוריה - פיז'ו 208, רנו קליאו, טויוטה יאריס וסיאט איביזה.
פעם רביעית: הדור החדש זונחת את פלטפורמת PQ26 הארכאית לטובת MQB-A0 ייעודית לדגמי סופר מיני של קונצרן פולקסווגן. בהשוואה לקודמתה היא גדולה משמעותית, ארוכה ב-11 ס"מ (410.5 ס"מ), רחבה ב-5 ס"מ (178 ס"מ), בעלת בסיס גלגלים ארוך ב-9.5 ס"מ (256.5 ס"מ) ותא מטען גדול ב-75 ליטר (380 ליטר). המשמעות היא שיפור דרמטי במרחב המחיה לנוסעים.
סביבת הנהג צפוי להיות דומה לדגמים עדכניים של המותג, עם מיעוט מתגים כשעיקר השליטה מתבצעת דרך מסך המגע, ויוצע שקע USB בסמוך למראה המרכזית לטובת חיבור מצלמת דרך. מבחינת בטיחות יהיו את המערכות המוכרות של היצרנית, כולל אופציה לבקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב, ובנוסף לא פחות מ-9 כריות אוויר ואפשרות חיבור ISOFIX לכל המושבים.
העיצוב החיצוני עדיין תחת מדבקות הסוואה שומר על הקו המוכר של סקודה, אבל ביצרנית מבטיחים כי הוא מאפשר את מקדם הגרר (0.28) הנמוך בקטגוריה.
המנועים המוכרים: מנוע דיזל לא יוצע בפאביה החדשה, כחלק מהביקוש ההולך ופוחת למנועים אלו ביבשת הישנה. ההיצע יכלול שלשה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר אטמוספרי בשתי רמות הספק (65 או 80 כ"ס), עם תיבת חמישה הילוכים ידנית שלא ישווקו כאן, או גרסה מוגדשת עם 95 כ"ס ותיבה ידנית או 110 כ"ס עם שבעה הילוכים כפולת מצמד. בפסגת ההיצע יהיה 1.5 ליטר עם 150 כ"ס שלא מוצע בדגם הנוכחי, אליו תחובר תיבה כפולת מצמד.
מה אנחנו חושבים: הסופר מיני הצ'כית מציגה על הנייר שיפור בכל תחום, בעיקר בכל הקשור לשימושיות תא הנוסעים, מה שאמור לאפשר לה להתמודד מול המתחרות העדכניות כיום - משהו שהדגם הנוכחי מתקשה לעשות.
מצד שני בעוד פיז'ו מציעה סופר מיני חשמלית, רנו וטויוטה משווקות גרסאות היברידיות חסכוניות, בינתיים זה נראה שסקודה לא באמת מחדשת דבר. נמתין להשקה הרשמית והצגת הפרטים המלאים כדי לדעת יותר.