מה בעצם שונה בה: ממש מעט. אותו מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (110 כ"ס), אותה תיבת שישה הילוכים אוטומטית וביצועים זהים. יש אמנם שינויי עיצוב קלים, עם יחידות תאורה וסבכה שונות מלפנים, רפידות אוויר קשיחות בדלתות (Airbumps) וחישוקים אחרים. בתא הנוסעים תמצאו את "מושבי הנוחות" הייחודיים והמצוינים של סיטרואן שפגשנו זה מכבר בקקטוס. ועכשיו לטריוויה: מספר שילובי הצבעים החיצוניים ופנימיים בהם היא משווקת באירופה עומד על 97. בארץ יש פחות, רק 36.
עוד קצת פינוקים: לגרסה הבכירה שמחירה 106 אלף שקלים נוספו חיישני חניה גם מלפנים ומצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות כולל כבעבר בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, התרעת סטייה מנתיב וערנות נהג. הגרסה הבכירה מוסיפה גם התרעת שטחים מתים ותאורה דינמית.
ומה אנחנו חושבים: ל-C3 יש ערימה מכובדת של מתחרות חזקות בקטגוריה, חלקן חדשות ואטרקטיביות, וזו נקודה שאנשי סיטרואן ללא ספק לוקחים בחשבון. אז נכון, אם לא התבצע כל שינוי בכיול המתלים (ולא היה כזה למיטב ידיעתנו), הסיטרואן תמשיך להיות אחת הנוחות אם לא הנוחה מכולן. אבל מבחינה תחרותית, העדכון שעברה צנוע במפתיע ואפילו מעט מאכזב. אנחנו ראשונים להודות שאם אין צורך, לא תמיד חייבים לעדכן ולשנות. אבל בשוק רווי שכזה עם תחרות עזה כל כך, יש בכל זאת ציפייה שיווקית לתנועה עקבית לפנים. זה לא המצב. נציג את זה אחרת: מול פיז'ו 208 שתנחת כאן בעתיד יהיה לה ממש לא קל, וגם על רנו קליאו המצוינת שמשווקת כאן קשה לה לאיים.