האיום הראשון על טסלה בארץ לא מגיע מסין או אירופה, אלא דרום קוריאה. ישראל עשויה להיות ראשונה מחוץ לדרום קוריאה בה תושק יונדאי איוניק 5 החדשה, התשובה של מותג הרכב החזק ביותר בשוק המקומי לטסלה מודל 3 החדשה. מכוניות ראשונות צפויות להגיע בקרוב עם תכניות לתחילת שיווק תוך שבועות ספורים. אבל החדשות הגדולות באמת הן תג המחיר שצפוי להיות קרוב מאוד לזה של טסלה שעולה - לאחר העלאות המחיר האחרונות - 187 אלף שקלים. במקביל תושק גרסה חשמלית ליונדאי קונה עם תג מחיר שיציב אותה ראש-בראש מול חשמליות סיניות זולות, כ-135 אלף שקלים.
4 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 - המחיר יהיה דומה לטסלה מודל 3

היישר מול טסלה

יבואנית יונדאי כלמוביל מכרה עד היום רק כמה עשרות מכוניות מהגרסה החשמלית של האיוניק בכל שנה, תוצאה של מגבלות אספקה קשות לצד דגש על ייבוא דגמים אחרים. אולם בחברה סימנו את 2021 כשנה שבה יוזנקו מכירות הרכב החשמלי בארץ, ובהתאם לתכניותיה תשיק בחודשים הקרובים שני דגמים חשובים שיתחרו בשוק החשמליות המשפחתיות-עממיות, בניסיון לשמר את מעמדו הבכיר של מותג יונדאי בשוק הרכב, גם בתחום החשמלי.
4 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 - עם בסיס גלגלים עצום של שלושה מטרים
והחשובה שבחשמליות, איוניק 5, צפויה להגיע תוך זמן קצר לישראל כהכנה לתחילת שיווק בחודשים יוני-יולי. ה-5 הוא דגם חדש לגמרי בקונצרן יונדאי-קיה, על בסיס חשמלי-ייעודי מתקדם, שעל בסיסו תשווק אצלנו קיה עוד השנה דגם מקביל בשם EV6. יונדאי מתכננים לייצר אותו בכמויות גדולות לאור המעבר העולמי להנעה חשמלית, ולהגיע בקרוב לקצב של יותר מ-100 אלף מכוניות בשנה.
4 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 - צמד מסכי "12 ותצוגה עילית
מבחינת ממדי אורך-רוחב, האיוניק 5 דומה לטסלה מודל 3. היונדאי קצר במספר ס"מ אך רחב במידה דומה. לעומת זאת, הוא גבוה באופן ניכר מהמכונית האמריקאית עם תוספת של כ-16 ס"מ. הבדל משמעותית הרבה יותר נמצא בבסיס הגלגלים, שם האיוניק מציג מידה נדירה של לא פחות משלושה מטרים, תוספת של 12.5 ס"מ שרובם ככולם מנוצלים למרחב פנים נדיב.
לפי תכניות כלמוביל, האיוניק 5 יגיע ארצה ברמת גימור גבוהה מאוד, ויכלול כסטנדרט צמד מסכי "12 בסביבת הנהג עם תצוגה עילית. לגרסת הבסיס סוללת 58 קוט"ש ומנוע צנוע יחסית עם 168 כ"ס בלבד. לגרסה שני המנועים הספק של 232 כ"ס והנעה כפולה, מקצרת את התאוצה ל-6.1 שניות. יש גם גרסה עם סוללת 73 קוט"ש ומנועים בהספק של 215 כ"ס או 302 כ"ס, כשאחרונה מזנקת ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. טווח הסוללה הקטנה יעמוד כנראה על כ-350 ק"מ, טווח הגדולה יגיע ל-480 ק"מ.
4 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 - גבוה ב-16 ס"מ מטסלה מודל 3
מלבד מפרט האיוניק 5 שיציב אותו - "על הנייר" לפחות - כמתמודד על צמרת המשפחתיות החשמליות לצד טסלה מודל 3 ושורה גדלה והולכת של מתמודדים מסין, כלמוביל צפויה לנצל את גודלה בשוק המקומי כיתרון לצרכן מול מותגים חדשים בשוק. בהקשר זה מעניין יהיה גם לגלות איזו חבילת שירות-אחריות היא צפויה להציע לרוכשי האיוניק 5.

הישר מול MG

יונדאי קונה כבר נמכר בארץ בגרסאות בנזין והיברידית, אך מיוצר גם בשתי גרסאות חשמליות - עם סוללות 40 ו-64 קוט"ש. בכלמוביל בחרו להביא בינתיים את הראשונה בלבד, במטרה להתחרות ראש בראש מול להיט המכירות החשמלי של שוק הרכב בישראל, MG ZS EV מבית לובינסקי. ותג המחיר צפוי להתאים לכך, שכן הוא יעמוד על כ-130 אלף שקלים.
יש לזכור כי MG לא לבד, ועוד מותגים סיניים צפויים לאכלס - או כבר מאכלסים - את משבצת רכב=פנאי-חשמלי במחיר גבוה במעט מסופר-מיני. בין היתר אלה GAC GE3 שמגיע בעזרת יוניון מוטורס (טויוטה) וסרס E3 שתושק בקרוב על-ידי טלקאר (קיה). הגרסה היקרה יותר עשויה להגיע בהמשך בהתאם לדרישה.
עם הסוללה הקטנה משיג הקונה EV טווח רשמי של 305 ק"מ בין טעינות, ארוך בכ-40 ק"מ מה-MG, החשמלית הנמכרת בארץ. את הקונה והאיוניק 5 אפשר יהיה לטעון בעמדות טעינה מהירות, ה-5 גם בעמדות בעוצמה של עד 350 קוט"ש.