בפעם השנייה בארבעה חודשים, טסלה ישראל מפרסמת מחירון חדש למודל 3 שמבטא התייקרות נוספת - הפעם בשיעור של כ-3%. כך תעלה מעתה גרסת 3 SR+, הנמכרת ביותר של החברה, 192 אלף שקלים. התייקרות של 6,000 שקלים נוספים. בעת תחילת השיווק בפברואר עמד המחיר על 179 אלף שקל. גרסת LR התייקרה ב-5,000 שקל ל-236 אלף שקל, גרסת פרפורמנס התייקרה ב-7,500 שקלים ל-272 אלף שקל. מחירן המקורי של שתיהן עמד על 219 ו-251 אלף שקל בהתאמה. מטסלה נמסר כי העלאת המחירים בישראל היא חלק מעדכון מחירים עולמי שהחל לפני מספר שבועות בשוק האמריקאי.
1 צפייה בגלריה
אתר מסירת טסלה באשדוד - מחירן זינק שוב
אתר מסירת טסלה באשדוד - מחירן זינק שוב
אתר מסירת טסלה באשדוד - מחירן זינק שוב
(אודי עציון)
יש לציין כי התייקרות שכזו באמצע השנה, שלא עקב הגעת דגם מחודש או בגלל שינויים קיצוניים בערך המטבע, נדירה מאוד בשוק הרכב המקומי בו משתדלים היבואנים לשמור על מחיר-מחירון אחיד לדגם לאורך השנה. עם זאת, טסלה היא יחידה שמוכרת מכוניות באופן ישיר, ופועלת במדיניות שונה הנובעת גם משיטת מכירה ייחודית: מכירה במחירי מחירון, ללא הנחות וללא טרייד-אין, הטבות עימן אפשר "לשחק" במקרה של שינוי מחיר בידי היצרן, מבלי לפגוע במחירון הרשמי.
טסלה היא גם היחידה בשוק הישראלי שמפרסת כמה ממחיר הרכב הוא מס שמוטל עליו. ראוי להזכיר כי במחירון החדש זינק חלקו של המס הרבה מעל שיעור ההתייקרות, במסגרת הצגת הנתונים העדכניים בעקבות המעבר לייבוא מהמפעל הסיני של טסלה. על הייבוא מסין מוטל בנוסף ל-10% מס קנייה ו-17% מע"מ, גם 7% מכס.
כך למשל, המס המוצג למודל 3 הבסיסית זינק מ-37 אלף שקל ל-52 אלף שקל. אלה כמובן חדשות טובות לאוצר, שהמעבר לאספקה מהמפעל בשנחאי כבר העלה את סך המסים שגבתה המדינה על דגמי טסלה ב-17 מיליון שקל, לעומת המכוניות הראשונות שיובאו מהמפעל בקליפורניה, שעל תוצרתו לא מוטל בארץ מכס. המס על דגם הלונג-ריינג' עלה ל-75 אלף שקל ועל דגם הפרפורמנס ל-96 אלף שקל.
עד סוף החודש צפויה טסלה להשלים את מסירתן של 2,500-3,000 מכוניות. אם תשמור על קצב האספקה ותסיים את 2021 עם 5,000-6,000 מסירות, יוסיף המעבר לייבוא מסין עוד 60 מיליון שקל לקופת המדינה, לעומת אפשרות של המשך הייבוא מארה"ב.