אפליקציית המוניות יאנגו הודיעה היום (רביעי) לנהגיה על שינוי באופן הפעלת שירות "יאנגו FIX", המציג לנוסעים מראש את מחיר הנסיעה המתוכננת, ואשר סיבך את החברה עם משרד התחבורה.
1 צפייה בגלריה
מונית יאנגו
מונית יאנגו
מונית יאנגו - בלי מחיר פיקס
(צילום: מירב קריסטל)
עד עכשיו הפעילו הנהגים מצב "תפוס" אך לא הפעילו מונה כפי שדורש משרד התחבורה, ובסיום הנסיעה חייבו את הנהג בסכום שהציגה האפליקציה. אופן פעולה זה שכנע את רגולוטור הענף לזמן נהגי יאנגו לחקירה ובסיומה החליט כי מדובר בשירות לא חוקי. אנשי המקצוע במשרד דרשו לאסור על יאנגו להפעילו, אלא שמהלך זו סוכל על ידי שרת התחבורה, מירי רגב.
בעקבות שיחות עם המשרד הודיע היום יוחאי עבאדי, מנהלת פעילות יאנגו בישראל, על שינוי באופן הפעלת השירות מצד הנהג, מבלי לשנות את שיטת חישוב מחיר הנסיעה, שלוקחת בחשבון את עומסי התנועה הצפויים.
תכנית פיקס הייתה זמינה בעבר רק למשתמשים אשר אישרו הסכם מיוחד. כעת הפיקס יהיה זמין כברירת מחדל לכל משתמשי האפליקציה, אך נהגים יחויבו להפעיל את המונה בכל נסיעה על מצב רגיל (מצב מונה רץ), ובסיומה יעניקו הנחה לנוסע בשיעור שיביא את מחיר הנסיעה לזה שהציגה האפליקציה. תקנות התעבורה מחייבות הפעלת מונה בכל נסיעת מונה, אך מתירות לנהג להעניק הנחה לנוסע, כך שכעת ההפעלה תתבצע בהתאם לחוק.
לפי נתוני יאנגו, 93% ממשתמשי האפליקציה העדיפו לנסוע במתכונת הפיקס. במקרה שמחיר הנסיעה אכן יהיה נמוך ממחיר המונה הרגיל, מבטיחה יאנגו לפצות את הנהגים באמצעות תוכניות התגמול שהיא מפעילה, אך מחייבת אותם להיות זמינים לשירותה, לקבל ציונים גבוהים מהנוסעים, ועוד.
יצוין כי משרד התחבורה אמנם אישר ברפורמת המוניות האחרונה תעריף מחירים שלישי ללילות חמישי, שישי ושבת, אך עדיין אינו מאפשר ליאנגו ולגט להפעיל תוכניות תשלום לפי ביקוש, להעלות משמעותית את מחיר הנסיעה בשעות העומס, ולהורידו משמעותית בשעות חוסר הביקוש, שניתן להפעילן כיום בקלות. תקנות התעבורה הנוכחיות בתחום המוניות נקבעו ב-1961 כאשר נקבע חובת הכנסת מונה, אך לא עברו מאז שינויים משמעותיים.