משרד התחבורה בוחן אפשרות להתערב בסכסוך העבודה בחברת מילגם, זכיינית מבחני הנהיגה המעשיים מפתח תקווה וצפונה, לאחר ש-120 עובדיה הכריזו על שביתה מיום רביעי. עם זאת, המשרד טרם הודיע אם יפצה תלמידים ומורים על ביטול המבחנים שנקבעו, כפי שהוא דורש מהם לפצותו במקרה שמורה לא מגיע עם רכבו לטסט, ומביא בכך לחילוט אגרת הטסט ששילם בסך 141 שקל.
ידיעותידיעות
העובדים, המיוצגים בידי ההסתדרות, מבצעים כ-1,400 מבחני נהיגה מעשיים ביום על רכבים פרטיים ומסחריים, אוטובוסים, רכבים דו-גלגליים וחקלאיים. הם מוחים על גרירת הרגליים של ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון ועל המבוי סתום אליו נקלעו הדיונים.
בעקבות משבר הקורונה דרשה ההנהלה מהעובדים להסכים לצעדי התייעלות, בעקבות ההפסדים הכבדים שגרמה לחברה השבתת הטסטים בימי הסגר. החברה דרשה למשל לקבוע שכר אחיד לבוחנים, שעד כה הרוויחו בין 52 ל-75 שקל לשעה. העובדים הסכימו לפגיעה בתנאיהם, אך דרשו הסדרת מנגנון "סיום העסקה" מוסדר לעובדים. הנהלת מילגם דחתה את הדרישה.
בתחילת חודש מאי הוכרז סכסוך עבודה בחברה, ופגישה נוספת שנערכה לפני מספר ימים בניסיון להגיע לפתרון המחלוקות, לא הניבה פירות והובילה שוב למבוי סתום. בסוף השבוע הודיע איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות עו"ד אבי אדרי להנהלת החברה, כי לא נותרה בידי נציגות העובדים ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים.
ממילגם נמסר כי "השבתת הטסטים בעת הזו מנותקת מהעם ומן המתרחש במדינה ומחזירה אותנו שנים אחורה. לאחר חודש וחצי בהן לא בוצעו טסטים, בוחרים מיעוט מבעלי השכר הגבוה מבין הבוחנים בצעד אלים וקיצוני שכל תכליתו פגיעה בציבור גדול של נבחנים. כולנו תקווה שהבוחנים יתייצבו לעבודה כרגיל ויבינו את הקושי שבו נמצא כל המשק וייכנסו כמו כולנו אל מתחת לאלונקה".