בקצרה:
  • מותג היוקרה של יונדאי מצטרף לעידן החשמל
  • הסדאן החדשה תתאפשר טעינה מהירה במיוחד
  • יקדים אותה רכב פנאי שעדיין לא הוצג
מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס חשף מכונית חשמלית ראשונה מתוצרתו ובניגוד לציפיות זה אינו אחד מדגמי הפנאי אלא דווקא גרסה חשמלית למכונית הסאלון המוכרת, ג'נסיס G80. לישראל הוא צפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2022 אך עוד קודם לכן, בסוף השנה הנוכחית, תשיק ג'נסיס בישראל את רכב הפנאי החשמלי GV60 - שטרם נחשף.
ה-G80 החשמלית - לא ברור אם הבחירה לשמור על שם זהה למכונית הרגילה היא סופית - תהנה מהנעה כפולה שמבוססת על שני מנועים חשמליים המותקנים על צמד הסרנים. ההספק המשולב עומד על כ-370 כ"ס והמומנט המרבי הוא 71.3 קג"מ. בהתאם, הביצועים מצוינים עם זינוק ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-4.9 שניות.
היצרנית לא מפרסמת בשלב זה מידע על קיבולת הסוללות, אך מדווחת כי טווח הנסיעה עומד על "מעל 500 ק"מ" בתקן NEDC. יש להזכיר כי מדובר בתקן ישן המבוסס על תוצאות מעבדה ולכן מציג נתונים אופטימיים שלא ניתן להשיג על הכביש הציבורי. נתוני תקן WLTP החדש, הריאלי יותר והמחייב יצרנים ויבואנים באירופה ובארץ, טרם פורסם.
בנוסף, בג'נסיס מציינים כי ה-G80 החשמלית מסוגלת להיטען בעמדת טעינה אולטרה-מהירה בקצב מירבי של עד 350 קילוואט, כך שבעמדה כזו הסוללה תיטען מ-10% ל-80% ב-22 דקות בלבד. בישראל יש כיום רק עמדה אחת כזו במרכז השירות של פורשה ישראל שבהרצליה אך גם בעולם הן בינתיים נדירות למדי.
בדומה ליונדאי איוניק 5 ולקיה EV6, גם ל-G80 החשמלית טכנולוגיית V2L (Vehicle to Load) המאפשרת לספק חשמל לגורם חיצוני, למשל לטובת הטענת אופניים חשמליים או לטעינה של רכב חשמלי אחר. למערכת ההנעה אפשרות ניתוק של אחד המנועים לטובת חיסכון בצריכת חשמל. בנוסף יוצע גג סולארי המסוגל להפיק חשמל לשימוש בקרת האקלים, למשל.

לעמוד ג'נסיס G80 בקטלוג iCar