שנתיים לאחר שנחשף הדור השלישי של מרצדס ספרינטר, מציגה היצרנית הגרמנית את הנתונים המלאים על הגרסה החשמלית - שהובטחה כבר אז. מדובר בגרסה שתיועד לשימושים עירוניים, בשל טווח הנסיעה המוגבל. מהיבואנית המקומית טרם נמסר מתי ואם בכלל היא תשווק אצלנו.
1 צפייה בגלריה
מרצדס e-ספרינטר
מרצדס e-ספרינטר
מרצדס e-ספרינטר
המנוע החשמלי של ה-eSprinter, כפי שמכונה הדגם, מייצר הספק מירבי של 115 כ"ס לצד מומנט של 30 קג"מ. מתוך מערכות הרכב ניתן יהיה להגדיר מהירות נסיעה מירבית של 80, 100 או 120 קמ"ש. סוללת 41 קוט"ש תעניק טווח נסיעה של 115 ק"מ ותאפשר העמסת משקל מירבי של 1,045 ק"ג. המעוניינים בהארכת הטווח על חשבון כושר ההעמסה יוכלו לבחור בסוללת 55 קוט"ש, שתעניק טווח של 168 ק"מ אך תגביל את ההעמסה ל-891 ק"ג בלבד. לשם השוואה, פיאט דוקאטו החשמלי מאפשר העמסת כ-2 טון.
הספרינטר החשמלי יוצע עם בורר מצבי נהיגה המאפשר לבחור באחד מתוך 3 אפשרויות: חיסכון פלוס, חיסכון ונוחות. מנופי שליטה מאחורי ההגה יאפשרו לקבוע בלימה רגנרטיבית ב-4 דרגות עוצמה. באמצעות עמדת טעינה רגילה של 7.4 קילוואט יטען הספרינטר בתוך כ-6 שעות, ואילו עמדת טעינה מהירה בהספק מירבי של 80 קילוואט תאפשר למלא 70% מקיבולת הסוללה בתוך כחצי שעה.
ציי רכב שירכשו את דגמי הספרינטר החשמלי יקבלו מהיצרנית תוכנה בשםDigital eVan Management המאפשרת שליטה ובקרה על צי הרכבים, מצב הסוללות ותכנון הנסיעה. בנוסף מאפשרת התוכנה, שנשלטת גם מאפליקציית סלולאר, לקבוע את פעולת בקרת האקלים בזמן שהרכבים בטעינה ולאפשר לנהגים להגיע לרכב ממוזג או מחומם.
הכותב חבר מערכת iCar