בקצרה:
  • סקיוול ET5 ישווק גם עם סוללת 86 קוט"ש
  • לגרסה החדשה עיצוב חזית שונה
  • המחיר קפץ ל-245 אלף שקלים, אבל יש כבר הנחה
3 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: עמית אגרונוב)
עוד טווח: יבואנית סקייוול מתחילה לשווק את ה-ET5 המוכר גם בגרסה עם סוללה מוגדלת של 86 קוט"ש, שתצטרף לגרסה הנוכחית עם סוללת 72 קוט"ש. טווח הנסיעה גדל בהתאם מ-400 ל-489 ק"מ. הגרסה החדשה - שתשווק רק ברמת גימור "פרימיום" הבכירה - תהיה יקרה ב-25 אלף שקל ותעלה 245 אלף שקל. ביבואנית מבטיחים כי 60 המכוניות שנמצאות כבר בארץ יזכו להנחה של 5,000 שקלים.
הסוללה בגרסה הזו היא מייצור עצמאי של סקייוול, לעומת הגרסה המוכרת שמצוידת בסוללה מתוצרת Farasis. היא מוסיפה למשקל הרכב כ-50 ק"ג בלבד, אך מובילה לפגיעה מוחשית בביצועים שכן הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך בה 9.6 שניות - 1.7 שניות יותר מהדגם המשווק כיום. הספק המנוע נותר ללא שינוי (204 כ"ס) וכך גם המהירות המירבית שעומדת על 150 קמ"ש.
כמו בגרסה המוכרת, גם כאן הטעינה הביתית היא תלת-פאזית ומאפשרת את מילוי הסוללה בתוך 9 שעות, בעוד טעינה מהירה מתאפשרת בקצב מירבי של 70 קילוואט בלבד, כך שטעינת מחצית מקיבולת הסוללה (מ-30% ל-80%) אורכת 40 דקות.
3 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: עמית אגרונוב)
מה עוד צריך לדעת: באופן חריג, הגרסה עם הסוללה המוגדלת מציגה עיצוב שונה לחזית הרכב, עם סבכה קדמית חלקה בדומה למקובל בחשמליות יעודיות ופנסי תאורת יום במראה "בומרנג". מלפנים ומאחור אין שינויים בעיצוב.
מפרט האבזור זהה לגרסת ה"פרימיום" המוכרת וכולל בין היתר מסך מגע ("12.8) ולוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), גג שמש פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, ריפודים משולבי עור עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור מלפנים, טעינה אלחוטית, חניה אוטומטית ומצלמות היקפיות. בתחום הבטיחות מציע הרכב בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים.
3 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: עמית אגרונוב)
מה אנחנו חושבים: לסקיוול ET5 יש לא מעט מה להציע, גם בזירה הצפופה של רכבי הפנאי החשמליים. הוא נהנה ממראה חיצוני מרשים, מרווח פנימי נדיב, אבזור עשיר וכעת גם מטווח נסיעה גדול יותר. אלא שהמחיר עלול להוות בעיה: במועד השקתו הכריזה היבואנית על מחיר כניסה של 175 אלף שקל, בגרסת בסיס שבאופן מעשי לא שווקה עד היום; יתר הגרסאות טיפסו מאז למחירים של 210-220 אלף שקלים, ואילו הגרסה החדשה עם הטווח המשופר מטפסת כבר למחיר של 245 אלף שקלים.
סכום זה מעמיד את ה-ET5 בבעיה, שכן הוא מעמת אותה עם חבורה מצוינת של דגמים כמו יונדאי איוניק 5, קיה EV6, סקודה אניאק, פולקסווגן ID.4 וטויוטה BZ4X, כולם ממותגים ויבואנים בעלי שם ועם טווח נסיעה דומה. חתיכת אתגר.