בקצרה:
  • החל ב-2023: רכב פנאי חשמלי ראשון ליצרנית האייפון
  • עם הבטחה לביצועים וטווח מרשימים במיוחד
  • בנוסף לקומפקטית - גם טנדר חשמלי מרשים
3 צפייה בגלריה
מודל C - מוכנה לייצור
מודל C - מוכנה לייצור
מודל C - מוכנה לייצור
לפני כשבועיים נחשפה חלקית מודל B, מכונית חשמלית חדשה מבית יצרנית הרכב הטיוואנית "פוקסטרון" הנמצאת בבעלות חלקית של פוקסקון, קונצרן ענק ורב השפעה האחראי על ייצור מכשירי אפל, גוגל ושיאומי לצד קונסולות המשחקים הפופולריות פלייסטיישן ו-Xbox.
כעת נחשפים פרטים נוספים על הרכב המוגדר כרגע כאב-טיפוס למרות שמעשית הוא מוכן לייצור כבר ב-2023. זאת לצד אב-טיפוס בשם מודל V, טנדר חשמלי מסקרן, אף הוא מוגדר עדיין כאב-טיפוס. זה שחלף כבר על פני שלב זה הוא מודל C, רכב פנאי קומפקטי, חשמלי כמובן, שהוצג לראשונה כאב-טיפוס לפני כשנה. עשו אם כך את החשבון הפשוט בנוגע ל-B וה-V.
3 צפייה בגלריה
 מודל B - עדיין אב טיפוס
 מודל B - עדיין אב טיפוס
מודל B - עדיין אב טיפוס
מה ידוע לנו בינתיים על מודל C? שהוא מבוסס על פלטפורמת MIH החשמלית-ייעודית בה יכולות להשתמש גם יצרניות אחרות ואשר משמשת גם את שאר דגמי היצרנית. זמן ההאצה מעמדה ל-100 קמ"ש עומד לפי היצרנית על 3.8 שניות בעוד טווח הנסיעה צפוי להיות כ-700 ק"מ.
למודל B הקומפקטית אורך של 430 ס"מ ובסיס גלגלים של 280 ס"מ - ארוכה במעט בשני הממדים מפולקסווגן ID.3 (426 ס"מ, 276.5 ס"מ בהתאמה). טווח הנסיעה עומד על 450 ק"מ, לעומת טווח נסיעה של עד 550 ק"מ ב-ID.3.
3 צפייה בגלריה
 מודל V - טנדר עבודה חשמלי
 מודל V - טנדר עבודה חשמלי
מודל V - טנדר עבודה חשמלי
הטנדר מודל V מציג תצורת קבינה כפולה עם חמישה מושבים, מראה סטנדרטי, כושר העמסה וגרירה של 1 ו-3 טון בהתאמה עם הבטחה ליכולות שטח. בעתיד מתוכננת גם מודל E, מכונית סאלון מפוארת עם יחידת הנעה בהספק של 750 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות בלבד. מעניין אם בשלב כלשהו נגיע גם למודל T.
מה אנחנו חושבים: פוקסטרון שעוררה עד לפני זמן לא רב בעיקר שאלות בכל הנוגע למוערבותה העתידית בעולם הרכב, העניקה תשובות מהירות. עד עתה הספיקה להציג כבר ארבעה כלי רכב פרטיים (ואוטובוס), אחד מהם יגיע לייצור כבר בשנה הבא, שלושה האחרים נראים מוכנים לייצור. יש להניח שכמו מותגים סיניים עלומים אחרים שביצעו כבר את המעבר למערב, גם לפוקסטרון צפויה התפתחות מהירה ודומה. עד כמה היא איכותית ומתי אם בכלל (ועל ידי מי) תגיע לארץ? עוד מוקדם לדעת.