טסלה מסתבכת עם משרד התחבורה בישראל: המדינה בודקת את מדיניות יצרנית המכוניות החשמליות האוסרת על לקוחותיה לטפל במודל 3 שרכשו שלא באמצעות רשת המוסכים שלה, ובין היתר מסרבת למכור חלפים למוסכים אחרים. אם כך אכן פועלת טסלה, היא מפרה את חוק שירותי הרכב במסגרתו מעוניין המשרד דווקא לעודד את התחרות בשוק. זאת למרות ההקלות שקיבלה מהמשרד במהלך כניסתה לארץ. "אם בחרת לקחת את רכבך למוסך שאינו של טסלה לצורך תחזוקה או תיקונים, הכיסוי במסגרת האחריות שלך עלול להיפגע במקרה של בעיות כלשהן", מזהירה טסלה את הרוכשים באתר הישראלי שלה.
1 צפייה בגלריה
 מוסך החברה הבודד בפתח תקווה - מכוניות ממתינות שבועות לחלקים
 מוסך החברה הבודד בפתח תקווה - מכוניות ממתינות שבועות לחלקים
מוסך החברה הבודד בפתח תקווה - מכוניות ממתינות שבועות לחלקים
(אודי עציון)
יש להזכיר כי למרות שטסלה לא הצליחה להקים מוסך בתחילה, תנאי למכירה ישירה של רכב בארץ, אישר לה משרד התחבורה לפעול בתחילה תחת ההגדרה "יבואן זעיר", להכניס לארץ 10 מכוניות ראשונות ולהמשיך בינתיים בהקמת הסוכנות המקומית. בנוסף ולכאורה כדי לעזור לה, שינה המשרד רגע לפני כניסתה לארץ את החוק הקובע שיבואן רכב חייב להחזיק מוסך בבעלותו, ומאשר כעת להתקשר עם קבלני משנה. טסלה גם הייתה ראשונה לנצל את השינוי בחוק ומפעילה לכן מוסך אחד בלבד בבעלותה (בפתח תקווה) המשמש לתיקונים מכאניים, ושכרה את שירותי מוסכי חברת שגריר לטיפול בתיקוני פחחות.
סירובה של טסלה למכור חלפים למוסכים ולחברות ביטוח מקשה כבר על 6,300 רוכשי המכוניות שלה בשנה האחרונה, מקשה על חברות ביטוח לספק להם חלפים, ומקשה עליהם לטפל במוסכים אחרים במקום במוסכיה העמוסים הסובלים בעצמם ממחסור בחלפים. לא פעם נמצאות מכוניות במוסך שבועות בגלל היעדר חלקים לתיקון, שהיה אמור להימשך ימים בודדים.
איגוד לשכות המסחר פנה בשבוע שעבר אל רשות התחרות בדרישה נדירה להכריז על טסלה כמונופול בתחום החלפים. בפנייה מטעם חטיבת יבואני החלפים באיגוד כותב עו"ד אורן גלעדי כי "טסלה מנצלת את כוחה המונופוליסטי, בכך שהיא מוכנה למכור חלפים רק לבעלי כלי הרכב מתוצרתה ומסרבת למכור חלקי חילוף לכלי רכב מתוצרתה למוסכים וכן לסוחרים שלחלקי חילוף לרכב, המשווקים חלפים למוסכים השונים. דבר שאין לו אח ורע בשוק הרכב והחלפים.
"בכך למעשה מונעת טסלה את האפשרות של מוסכים עצמאיים לתקן כלי רכב מתוצרתה. אזהרתה כי טיפול ברכביה שלא באמצעות מוסכיה עלול לגרום לאובדן האחריות מנוגדת לצו שנחתם לפני שני עשורים בין יבואני הרכב לממונה על התחרות, ואושר בבית הדין לתחרות. נוכח כל זאת, נדרשת הכרזת הממונה על התחרות על חברת טסלה כעל בעלת מונופולין על מנת למנוע את המשך הפגיעה בתחרות ולמנוע את המשך הפגיעה בבעלי כלי הרכב מתוצרת טסלה ובמשווקים של חלקי חילוף לרכב".
מטסלה לא נמסרה תגובה.