"טסלה הייתה סוג של קריאת השכמה לתעשיית הרכב. (עד שהגיעה) דברים התנהלו בדרך כלל באיטיות. אבל טסלה ניערה את עולם הרכב והאיצה תהליכים וקבלת החלטות. (מרגע שהחלה ) החלטות בתעשייה התקבלו מהר יותר, מקבלי ההחלטות החלו להזדרז". הדובר המחמיא ליצרנית הרכב החשמלי האמריקאית הוא לא אחר מבנדטו ויניה, מנכ"ל יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות פרארי, באירוע שנערך במראנלו, איטליה.
2 צפייה בגלריה
פרארי פורוסנגה
פרארי פורוסנגה
פרארי פורוסנג - לא חשמלי, מאוד פרארי
כאשר התבקש להתייחס לגישתה המיוחדת של פרארי למהפכת החשמול בתעשיית הרכב, הבטיח כי כמו בעבר, גם בעידן החשמלי תספק פרארי ללקוחותיה חווית נהיגה ייחודית. ויניה גם אמר כי הוא משוכנע שיחידות ההנעה החשמליות של פרארי ירגשו את נהגי מכוניות החברה במידה זהה ליחידות הבנזין המפורסמות שלה.
"האתגר הוא לייצר ריגוש בעזרת הטכנולוגיה הזו (החשמלית), ולהעניק תחושה ייחודית ללקוחות", אמר והוסיף: "ריגוש מנהיגה מתקבל משילוב של מספר משתנים. תאוצות, צליל, החלפות הילוכים ובלימה. וכל אלה לא שונים במכוניות חשמליות". יש להניח שכל אלה יבואו לידי ביטוי בדגם החשמלי הראשון של היצרנית, אשר יוצג לדבריו ב-2025 ויעלה על הכביש שנה מאוחר יותר.
2 צפייה בגלריה
פרארי פורוסנגה
פרארי פורוסנגה
פרארי פורוסנג - נמכרה עד אמצע 2024
ואם הנחתם שטסלה זכתה רק למחמאות ממנכ"ל מותג מכוניות הספורט, טעיתם. כאשר התבקש להסביר מה יהיה ההבדל בין פרארי חשמלית לדגמים חשמליים אחרים, הבהיר ויניה כי "יש מכוניות פונקציונליות שתפקידן להסיע אותך מנקודה אחת לנקודה אחרת, כשבדרך הן אינן מזהמות כלל. (במקרה הזה) אתה לא מוטרד במיוחד מהמותג. מה שמשנה הוא שניתן לנסוע במכונית הזו. ויש מכוניות כמו פרארי שיעניקו לך - גם כחשמליות - ריגוש וחווית נהיגה ייחודית. טסלה? זו מכונית פונקציונלית שנועדה לנוע מנקודה אחת לאחרת".
מנכ"ל פרארי התבקש גם להתייחס לגישה הרווחת לפיה פרארי הגיבה באיטיות יחסית למתחרותיה בכל הנוגע לחשמול דגמים. " זה לא נכון", אמר. "יצרנית כמונו לא יכולה להכריח את הלקוח, ולכן נמשיך להציע שילוב של טכנולוגיות הנעה ככל שיתאפשר - מנועי בנזין, היברידיים וחשמליים".
וכיצד הוא מסביר את העובדה שהפורסאנג, הדגם החדש והמסקרן של היצרנית שנחשף רק לאחרונה עם מקום לכל המשפחה, יונע רק עם מנוע בעירה פנימית? "זה מוכיח כי יש עדיין מקום לטכנולוגיה מעורבת. (עובדה), פנקס ההזמנות לדגם הזה התמלא במהירות גבוהה פי 4 מכפי שהערכנו, וכל הייצור עד שלהי 2024 כבר נמכר".
נזכיר כי בחודש מרס צפוי לעבור חוק האוסר על מכירת רכב עם מנוע בעירה פנימית באירופה החל מ-2035. עבור יצרניות שמייצרות פחות מ-10,000 מכוניות בשנה הוסט האיסור שנה אחת קדימה, ל-2036. פרארי נמנתה על יצרניות כאלה עד לא מזמן, אך כעת היא מייצרת למעלה מ-12 אלף מכוניות בשנה.