טסלה החלה לשלוח באחרונה למשתמשי רשת עמדות הטעינה שלה בישראל אזהרות, לפיהן אם לא יפנו את העמדה עד חמש דקות לאחר סיום הטעינה הם יחויבו ב"דמי עמידה". בחברה אומרים כי מדובר בינתיים באזהרה בלבד, שכן טסלה עדיין לא מחייבת את הנהגים בארץ לשלם עבור הטעינה, ולכן לא תחייב אותם גם בדמי העמידה. אך החברה שוקלת לשנות זאת.
1 צפייה בגלריה
עמדת טעינה מהירה
עמדת טעינה מהירה
עמדת טעינה מהירה
(סיון וינטר)
בארה"ב מחייבת טסלה נהגים שלא פינו בזמן את עמדת הטעינה בחצי דולר לדקת חנייה כאשר המתחם אינו מלא, ובדולר בעת שיאי הביקוש, כאשר התפוסה בעמדות המתחם מגיעה ל-100%. באירופה נעים התעריפים בין חצי יורו ליורו באותם זמנים ובבריטניה בין חצי פאונד לפאונד אחד.
השאלה כיצד להתמודד עם נהגי חשמליות שתופסים עמדה לאחר שסיימו לטעון ובכך מונעים מאחרים להשתמש בה, היא אחת הבעיות הבוערות שעמן מתמודדות חברות הטעינה בארץ ובעולם. טסלה, למשל, בחרה למקם את מתחמי הטעינות שלה בארץ במרכזי קניות עמוסים, כמו קניוני עזריאלי בתל אביב ובחיפה, במרכז מגה אור במודיעין, במתחם ביג בעפולה ובמצפה רמון. נהגים משאירים את רכבם בטעינה מהירה ולעתים שבים זמן מה לאחר שהסתיימה הטעינה.
באותה בעיה נתקלות גם חברות טעינה שנערכות אף הן להתחיל בגביית תשלום מנהגים מתעכבים. אודי אליהו, מנכ"ל אפקון תחבורה חשמלית, אומר כי "הבעיה מוכרת. כרגע אנחנו עדיין לא גובים תשלום נוסף אך בעתיד נמצא את הנוסחה לחייב את מי שנשאר בעמדות יותר זמן משצריך". רן אלויה, מנכ"ל ג'ינרג'י, אומר כי "אני לא מאמין בחיוב על חניה בעמדה ואנחנו נערכים לשלב מודל של Take or pay במקום לעסוק בקנסות: לגבות מהמשתמשים תשלום אוטומטי עבור 25-30 קוט"ש, כדי שהעמדות יהיו פנויות עבור לקוחות שבאמת מגיעים עם סוללה ריקה".
שרגא כץ, מנכ"ל EV EDGE, אומר כי "אנחנו רואים היענות גוברת והולכת לחיוב נוסף של לקוחות אשר משאירים את רכביהם מעבר לזמן הטעינה הנדרש, ויש מספר חניונים שאנחנו נערכים לספק בהם בקרוב פתרונות כאלה. עדיין לא החלטנו אם להפעיל באופן גורף בכלל הרשת הציבורית של EV-EDGE חיוב נוסף שכזה". רז שגיא, מנכ"ל סונול EVI, אומר כי "פינוי עמדה בסיום טעינה היא בעיה מינורית בשלב זה, למרות שלדעתי נגיע לשם מהר".