בקצרה:
  • אחרי לא פחות משלוש שנים, דגם חדש לסאנגיונג
  • ישווק בתחילה עם מנוע בנזין, בהמשך יגיע חשמלי
  • מה עם שיווק מקומי? אולי בעתיד
בחזרה למקורות: למרות שהיא כבר כמעט בת 70, סאנגיונג הקוריאנית מעולם זכתה להצלחה דומה ליונדאי או קיה. גם רכישתה על ידי מהינדרה ההודית לפני יותר מעשור, לא סייעה לשפר את מצבה. המצב רק החמיר ולפני שנתיים הודיעה ענקית הרכב כי היא מפסיקה להשקיע ביצרנית ומחפשת רוכש עבור חלקה. מדי פעם צץ שם כלשהו, אך ללא הועיל. בינתיים נמצאת החברה בתהליכי פשיטת רגל, אך אולי תגיע הישועה מהחברות SBW ו-KG הקוריאניות שהגישו לאחרונה בקשת רכישה.
פנאי חדש: הטורס הוא דגם חדש ראשון שסאנגיונג מציגה מזה שלוש שנים. העיצוב החיצוני ייחודי, עם חזית השואבת השראה מהקוראנדו המקורי מאמצע שנות התשעים. סביבת הנהג מודרנית, עם לוח מחוונים דיגיטלי וצמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית, עליון ("12.3) האחראי על בידור-ניווט, תחתון ("8) לבקרת האקלים. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
סאנגיונג לא מפרסמת נתונים טכניים, אבל מערכת ההנעה צפויה להיות המוכרת מהקוראנדו, עם מנוע 1.5 ליטר בנזין מוגדש (163 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית עם הנעה קדמית או כפולה-קבועה כאופציה. גרסה זו לא תשווק כאן שכן היא לא צפויה לקבל תקינה אירופאית. בשנה הבאה הוא צפוי לקבל גם הנעה חשמלית מהקוראנדו-e, וזו כן עשויה לעלות ארצה. עם מנוע חשמלי (190 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים ומצברי 61.5 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של כ-340 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: למרות שהיא מוותיקות התעשייה, ולמרות מוצא קוריאני ראוי וההתמחות בייצור רכבי פנאי ושטח, סאנגיונג מעולם לא הצליחה להתרומם. האם הצגת דגם חדש או הזרמת הון מחברות קוריאניות עשויה לשנות את המצב? כנראה שלא.
תעשיית הרכב הפכה לזירה של ענקיות גלובאליות וליצרנית קטנה שאינה מגובה בפלטפורמות מודרניות ומערכות הנעה מתקדמות מבית עשיר ורב יכולת, אין אפשרויות רבות לשרוד. במילים אחרות, אם לא תמצא יצרנית גדולה שתהיה מעוניינת ברכישת המותג הקוריאני, למשל מסין הדוהרת, קשה לראות את המותג שורד.