מיצובישי ASX הוא רכב ותיק מאוד, שהוצג לראשונה לפני למעלה מ-12 שנים ומאז הספיק לעבור לא פחות מארבע מתיחות פנים. אבל אלינו הוא הגיע לראשונה רק בסוף שנת 2017, לאחר עדכון קל נוסף שעבר. הרכב הנוכחי שמשווק כיום הוא זה שהתחדש מעט ב-2019, ובתקינה אמריקאית.
ולחדשות. מיצובישי חשפה דור חדש תחת השם ASX, הפעם לא פרי פיתוח עצמאי אלה רנו קפצ'ור דור שני - המבוסס על פלטפורמת CMF-B, זו התומכת גם ניסאן ג'וק - עם סמלי מיצובישי. פרקטיקה מוכרת בתעשיית הרכב שמשרתת את שני הצדדים. מיצובישי המצויה בצרות צרורות כבר שים אינה נדרשת להוצאות עתק לטובת פיתוח דגם כל חדש, רנו מרוויחה כסף בלי להתאמץ. העובדה ששתיהן חברות באותו קונצרן, עושה את המהלך לפשוט עוד יותר.
ל-ynet נודע כי ה-ASX החדש צפוי להגיע באמצע שנת 2023 ובתקינה אירופאית. הדגם הנוכחי יישאר בשיווק מקביל ובתקינה אמריקאית.
ה-ASX לא רק חולק פלטפורמה ומכלולים עם רנו קפצ'ור, גודלו זהה. והמשמעות היא שבהשוואה ל-ASX הנוכחי הוא קצר בלא פחות מ-14 ס"מ, צר בסנטימטר, נמוך בשבעה ס"מ ובסיס הגלגלים שלו קצר בשלושה ס"מ.
הוא גם דומה מאוד לרנו, כמעט זהה. הסבכה העליונה קיבלה עיצוב מעט שונה עם גימורי ניקל משני צדי לוגו מיצובישי, בעוד יחידות התאורה בעיצוב C או חלקו התחתון של הפגוש נותרו זהים. במפתיע, מיצובישי בחרו שלא להשקיע בעיצוב חזית בסגנון ה"דיינמיק שילד" המזוהה שלהם. גם מאחור הוא דומה, עם יחידות תאורה ופגוש זהים. לא תופתעו לקרוא שגם תא הנוסעים זהה לגמרי לזה של האח הצרפתי, למעט בורר הילוכים שונה.
הוא ישווק בחו"ל עם ארבע יחידות הנעה, כולן מבית רנו. לגרסת הכניסה מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, מוכר מרנו קליאו המשווקת בישראל. ההספק עומד על 90 כ"ס והמנוע משודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. טורבו-בנזין נוסף בנפח 1.3 ליטרים, עם ארבעה צילינדרים ומערכת מיקרו-היברידית, מוכר לנו מרנו קפצ'ור ויגיע לישראל. ההספק עומד על 140 כ"ס והוא משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים או תיבה שישה הילוכים ידנית.
הגרסה היברידית שתגיע אף היא, מוכרת לנו מרנו ארקנה ולה מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים וסוללה בנפח 1.3 קוט"ש, עם הספק מרבי של 140 כ"ס ותיבה אוטומטית. בראש היצע יחידות ההנעה עומדת היברידית-נטענת המבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם סוללת 10.5 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של כ-50 ק"מ. ההספק המשולב עומד על 160 כ"ס.

לעמוד מיצובישי ASX בקטלוג iCar