בקצרה:
  • רנו קליאו עברה מתיחת פנים קלילה
  • תהיה נקיה מבעבר, הן במנוע, הן בסביבת הנהג
  • תגיע לישראל עוד השנה
רנו חשפה היום (ג') קליאו מחודשת, דגם מתוח פנים של הסופר-מיני הוותיקה והמצליחה, ארבע שנים לאחר שהוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה 2019. השינויים מינוריים למרות שרנו טוענת לעיצוב מחדש של חלקי המרכב, עם יחידות תאורה קדמיות משתפלות כמעט עד תחתית הפגוש הקדמי (החדש אף הוא). מאחור השינוי צנוע יותר, עם גרפיקה שונה ליחידות התאורה ועיצוב שונה לפגוש האחורי.
בסביבת הנהג כמעט ואין שינוי. עם לוח מחוונים דיגיטלי ("7 או "10, בהתאם לרמת הגימור) ומסך מגע מרכזי ("7 או "9.3, כנ"ל). בשתי הגרסאות יש צימוד אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד. חידושים נוספים - הריפוד וחומרי הדיפון עשויים מחומרים טבעיים שלא ספגו דשנים כימיים או השקייה מלאכותית. עוד במפרט - רמת הגימור R-ליין פינתה את מקומה לטובת esprit Alpine, המאופיינת במופע ספורטיבי עם תפרים בצבע כחול.
מערכת ההנעה היחידה עם תיבה אוטומטית רלוונטית לישראל היא ההיברידית הייחודית (HEV, ללא טעינה חיצונית) שעברה שיפור מסוים. ההספק עלה (145 כ"ס במקום 140) ופליטת המזהמים קטנה (93 גרם CO2 לקילומטר, במקום 99). עם זאת, לא פורטו השינויים שאחראים לכך.
מה אנחנו חושבים: דגמי סופר-מיני מהווים אתגר לא פשוט עבור יצרני הרכב. הם נדרשים לייצר דגמים צנועי מידות שיתאימו לתנועה עירונית מחד, אך יהיו מרווחים לנוסעים ולמטען גם למרחקים בין עירוניים, עם תג מחיר נגיש ומערכות נוחות ובטיחות מתקדמות, לצד פתרונות לצמצום זיהום האוויר. וכל זאת כשהציבור מבקש בעיקר רכבי פנאי, בכל הגדלים האפשריים. לכן נראה שרנו מעדיפה להשקיע פחות כסף בקליאו המסורתית (והפופולרית) לטובת דגמים חשמליים קטנים שיגיעו בהמשך. בערך כמו כולן.