פעולת מערכת אוטו-פיילוט במכוניות טסלה, ובעיקר היכולת לשנות נתיב באופן אוטונומי לצרכי עקיפה למשל, נמצאת תחת חקירה גם בגרמניה - כך מדווח הבילד אמ-זונטאג. לדברי העיתון, את החקירה עורך ה-KBA (ר"ת של Kraftfahrt-Bundesamt), האחראי לרישוי ותקינת כלי רכב במעצמה המוטורית. לדברי הבילד, בארגון מניחים כי המערכת כלל אינה מאושרת לשימוש באירופה. להחלטה כי המערכת אינה ראויה לשימוש בגרמניה יהיו השלכות נרחבות באירופה, לרבות האפשרות על איסור הפעלתה גם במדינות אחרות.
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
(צילום: ניר בן זקן)
יש להזכיר כי בחקירת המערכת בארה"ב על-ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (NHTSA) נבדקים מספר כשלים אפשריים - אף לא אחד מהם נוגע למעבר נתיב אוטונומי. חקירה אחת עוסקת באי יכולת זיהוי רכבי הצלה על ידי אוטו-פיילוט בתנאי חשיכה. לפי החשד, המערכת נוטה לכשל במקרה של אורות מהבהבים בחוזקה בנתיב הנסיעה, כפי שקורה לאחר הגעת כלי הצלה לאזור תאונה למשל. בחקירה נוספת נבדק האם טסלה עושה מספיק כדי לוודא כי דעתם של נהגי דגמיה השונים אינה מוסחת באופן מסוכן לאחר הפעלת המערכת.
אך מערכת אוטו-פיילוט אחראית לשתי בעיות תפעול נוספות שעלו לאחרונה. בחשובה שבהן, המערכת מאטה באופן פתאומי וללא סיבה נראית לעין את הרכב בזמן נסיעה על כביש מהיר, על-ידי הפעלת מערכת הבלמים באופן אוטונומי. בנוסף, גם בעיית אי עצירה בצומת פנוי למרות שלט עצור נבחנת. לפני מספר שבועות איימה ה-NHTSA כי תפתח בחקירה כנגד טסלה, אשר הפכה את אפשרות המשחק על מסך המגע הגדול בקרבת הנהג תוך כדי נסיעה, לזמינה. ליצרנית הרכב החשמלי נדרש יום אחד בלבד כדי להודיע כי תחסום אפשרות זו לאלתר.