בקצרה:
  • לנד רובר הרחיבה בארץ את היצע גרסאות הדיפנדר
  • עם היברידי-נטען ו-130 מוארך ויותר מ-600 אלף שקלים
  • ה-130 ישווק עם מקום לשמונה נוסעים
חיזוק חשמלי: דיפנדר P400e ההיברידי-נטען הוא התשובה של יצרנית רכבי השטח הבריטית לג'יפ רנגלר 4xe. מערכת ההנעה משלבת בו מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (300 כ"ס), עם מנוע חשמלי (142 כ"ס) ותפוקה משולבת של 404 כ"ס. את הכוח לכל הגלגלים מעבירה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם הילוך כוח.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.6 שניות, חצי שניה פחות מגרסת הבנזין הרגילה (P400) ולמרות משקל עצמי גבוה בכ-240 ק"ג. מצברי 19.2 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 43 ק"מ, אבל מבטלים את שורת המושבים השלישית ופוגמים כך בשימושיות. פגיעה נוספת נרשמת בסעיף כושר הגרירה, הצנוע כאן בחצי טון (3 טון) לעומת גרסאות הבנזין והדיזל. מערך מיתלי האוויר - מרווח גחון של 29.1 ס"מ, זוויות גישה-נטישה של 40-37.5 מעלות - נותר ללא שינוי.
רשימת האבזור זהה לגרסאות SE הרגילות לרבות ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים וחישוקי "20. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
תוספת אורך: הגרסה האחרת שהגיעה ארצה היא ה-130, למעשה 110 מוארך. בסיס הגלגלים זהה ל-110 (302 ס"מ), אבל המרכב ארוך ב-34 ס"מ (536 ס"מ), ולכן גם ניתן להושיב שלושה בשורת המושבים השלישית, לעומת שניים ב-110 ושמונה נוסעים יכולים לשבת בו, במקום שבעה. כשכל המושבים בשימוש עומד נפח תא המטען על 290 ליטר (130 ליטר יותר מב-110), או 1,015 ליטר בקיפול השורה השלישית (272+ ליטר).
ה-130 ישווק כאן רק עם מנוע טורבו-דיזל הבסיסי בהיצע, עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (249 כ"ס). משקלו גבוה בכ-200 ק"ג מה-110 ולכן הזינוק ל-100 קמ"ש איטי ב-0.6 שניות (8.9 שניות). כמו שאר הגרסאות גם הוא מצויד בהנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח ובמיתלי אוויר עם מרווח גחון וזווית גישה זהים ל-110, אבל זווית נטישה קטנה יותר (28.5 מעלות) עקב סרח העודף הניכר.
מה אנחנו חושבים: הגרסה ההיברידית-נטענת לדיפנדר נוחתת כאן באיחור ניכר של יותר משנתיים, והמשמעות היא שהוא לא נהנה מהטבת המיסוי שהייתה ותג המחיר שלו גבוה בכ-140 אלף שקל מגרסת הדיזל הבסיסית. אז נכון, הביצועים טובים יותר, אבל את פער המחיר לא תצליחו להחזיר בפחות ביקורים בתחנות הדלק ובנוסף נרשמת פגיעה בשימושיות עם הסרת השורה השלישית. בעוד שנה יוצג דיפנדר חשמלי לגמרי, והוא צפוי להיות נמעניין הרבה יותר לפחות מבחינת הוצאות שוטפות.
ה-130 לעומת זאת מציג מרחב מחיה טוב יותר לנוסעים ותצורת שמונה מושבים נדירה בקטגוריה, בתוספת מחיר צנועה (יחסית) של 30 אלף שקל בהשוואה ל-110 מקביל. על הנייר לפחות, זו הגרסה המעניינת והמסקרנת יותר.