אילון מאסק ממשיך בדרכו המוכרת, ומפזר הבטחות לכל עבר באירועי משקיעים. גם כאלה שספק אם יתממשו. מה לא הציג בכנס האחרון? דגם מוזל של טסלה (מודל 2) אותו הבטיח בעבר, או מתיחת פנים נדרשת למודל 3, עליה עובדים בחברה תחת שם הקוד "פרויקט היילנד". הוא כן התמקד בהבטחות מעורפלות אה-לה שי אגסי כמו "שחרור העולם מדלקים מזהמים", והבטיח לעשות זאת באמצעות מערכות לאגירת אנרגיה המשתמשות בסוללות ענק, לצד משאבות חום חסכוניות באנרגיה לחימום מבנים ובמימן לצרכים תעשייתיים.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: AP)
מאסק גם הבטיח להציג "תהליך יצור חדש" לכלי רכב שיוזיל את עלויות הייצור בלא פחות מ-50%, באמצעות יצור נפרד של החלק הקדמי והאחורי ברכב - כל אחד מהם כמקשה אחת. מפעל המנועים הבא של החברה צפוי להיות קטן ב-50% מהמפעל הנוכחי באוסטין, טקסס, אך ישמור על קיבולת יצור דומה. בנוגע להיצע הדגמים של החברה, מלבד שקופית בה הוצגו שתי מכוניות מכוסות, לא היה פירוט כלשהו. כי צוין כי טסלה לא תגדיל את ההיצע שלה אל מעבר ל-10 דגמים.
מאסק הבטיח כי עד 2030 תייצר טסלה 20 מיליון כלי רכב בשנה, וזו כבר חתיכת הצהרה. זו גם כמות כפולה מזו שמייצרות ענקיות התעשייה כמו טויוטה, היצרנית הגדולה בעולם. לשם כך תידרש החברה להשקעות של 150-175 מיליארד דולר במתקני הייצור. נזכיר כי בשנה שעברה יצרה טסלה 1.31 מיליון רכבים בלבד, ובסך הכל יצרה 4 מיליון רכבים מאז הקמת החברה.
ההכרזה המשמעותית היחידה של מאסק באירוע נגעה למפעל החדש של החברה שיפתח במונטריי, מקסיקו, ויהיה החמישי במספר יחד עם המפעלים בטקסס, קליפורניה, גרמניה וסין. הבחירה במקסיקו כיעד להקמת המפעל כמעט מובנת מאליה, לאור הקרבה הגיאוגרפית למפעל המנועים בטקסס, כוח העבודה הזול במדינה והפטור ממכס ביצוא לארה"ב. כיום פועלים בטקסס כ-20 מפעלים לייצור כלי רכב, המייצאים 75% מתוצרתם לארה"ב.
ההכרזות המאכזבות שהושמעו הלילה, במסגרת תכנית העל השלישית של טסלה, הביאו לירידה של כ-5% בשווי מניית החברה לאחר סגירת המסחר. נזכיר כי גם בתכנית העל הקודמת של החברה, שהוצגה בשנת 2016, הושמעו מספר הצהרות גרנדיוזיות שעד היום לא התממשו - בהן הבטחה ליצירת גגות סולאריים עם סוללות המוטמעות בתוכם, הרחבת היצע הדגמים של טסלה כך שיכסה את כל הסגמנטים העיקריים של שוק הרכב, פיתוח נהיגה אוטונומית שתהיה בטוחה פי 10 מנהיגה רגילה וההבטחה כי המכונית "תוכל להרוויח כסף" בזמן שהנהג לא משתמש בה. אנחנו עוד מחכים.