בקצרה:
  • סיטרואן ברלינגו החשמלי, עם מקום לשבעה
  • יציע טווח צנוע של 268 ק"מ, יעלה 189 אלף שקל
  • הג'אמפי החשמלי יוצע בגרסת תשעה נוסעים
חשמלי לשבעה: סיטרואן e-ברלינגו ישווק מעתה גם בגרסת מרכב ארוכה עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים. אבל החדשות הגדולות במיוחד הן שבכך הוא הופך - במחיר של 189 אלף שקל, 7,000 שקל יותר מהברלינגו החשמלי בתצורת המרכב הקצרה - לחשמלי הזול ביותר עם שבעה מושבים.
יחידת ההנעה זהה לזו של הברלינגו החשמלי, עם 136 כ"ס, הנעה קדמית וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות. מצברי 50 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה זהה של 268 ק"מ, עם טעינה מהירה (100DC) ומילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה. במפתיע, הנתון הרשמי של הביצועים וטווח הנסיעה זהים לגרסה הקצרה, למרות תוספת משקל של 155 ק"ג.
הגרסה הארוכה של הברלינגו מוסיפה 35 ס"מ לאורך הכללי של הרכב ו-19 ס"מ לבסיס הגלגלים. כושר ההעמסה צנוע (564 ק"ג) אבל נפח ההטענה כשהמושבים האחוריים לא בשימוש עומד על 2.7 קוב, כ-570 ליטר יותר, אבל ללא גלגל חלופי. כושר הגרירה נותר זהה - 750 ק"ג בלבד. רשימת האבזור זהה לרבות מסך מגע בגודל "8 וצמד דלתות הזזה צדיות מאחור. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.
חשמלי לתשעה: בנוסף החלה יבואנית סיטרואן לשווק את הג'מפי החשמלי גם בגרסת תשעה מושבים, עם שלוש שורות מושבים, בשונה מגרסת שישה מושבים שהוצעה עד כה. המחיר עומד על 320 אלף שקל, 12 אלף שקל יותר.
היא תוצע רק במרכב L ארוך (5.3 מטר) עם מנוע חשמלי זהה (136 כ"ס) ומערכת המצברים הגדולה (75 קוט"ש). טווח הנסיעה יהיה 319 ק"מ וטעינה מהירה (100DC) ומילוי מ-10% ל-80% בתוך 45 דקות. נזכיר כי הג'אמפי החשמלי סובל ממחסור מטריד במערכת בטיחות אקטיביות, ומסתפק במובילאיי בהתקנה מקומית.
מה אנחנו חושבים: הביקושים הגדולים ביותר בשוק הרכב כיום הם לדגמים חשמליים, בתחרות עזה עם הביקוש לרכבי פנאי עם שבעה מקומות ישיבה. והגרסה החדשה שמצטרפת למשפחת הברלינגו מסמנת V בשני המקרים, ועשויה להפוך לאטרקטיבית ביותר. לרעתה טווח נסיעה צנוע מדי, אבל שיווק נכון עשוי להפיח בדגם המסחרי חיים חדשים כאלטרנטיבה ללקוחות רכבי פנאי עם שבעה מושבים.