בשאר העולם מבכים את קריסת תעשיית השבבים תחת הדרישה הגוברת, בסין התעשייה הזו מואצת בקצב חסר תקדים. החרם שהטילה ארה"ב על שיווק תוצרת מתקדמת לסין, גרם לא לכניעתה של המדינה המאוכלסת בעולם, אלא דווקא לשאיפת ההתחזקות המהירה. לפי מידע שהגיע לידי בלומברג, 19 מ-20 החברות הצומחות ביותר בעולם בשנה האחרונה בתחום השבבים, מגיעות מסין. לשם השוואה, לפני כשנה עמד מספר החברות הסיניות הגדלות בקצב המהיר ביותר מתוך 20 החברות המובילות, על 8 בלבד.
1 צפייה בגלריה
טנסור
טנסור
טנסור
(צילום: גוגל)
תעשיית השבבים העולמית שערכה נאמד בכחצי טריליון דולר, אחראית לאספקה קריטית עבור מגוון מוצרים, החל ממוצרים עבור כוחות הביטחון וכלה כמובן במכוניות אוטונומיות. שם נעשה במוצרים אלה שימוש לא רק למחשוב נתונים הנדרשים לתפעול אוטומטי של מערכות, אלא גם ללוחות מחוונים, מסכי מגע ומערכות ניהול של יחידות הנעה ועוד. והלחץ הגובר והולך על יצרניות רכב ומערכות בידור ומשחק לספק שבבים, עשוי לשלוח אותן לידי התעשייה הסינית. למרות ההגבלות שמציב הממשל האמריקאי.
ואלה חדשות רעות עבור יצרניות שבבים במערב. שכן התעשייה הסינית מוכרת לא רק כבעלת יכולת שינוי כיוון מיידית, מהלך שקורה באופן איטי יותר בחברות מערביות, היא גם (עדיין) זולה יותר. ועם כושר ייצור גדל במהירות, היא עלולה להפוך את התעשייה החשובה הזו במערב לזניחה. מלבד תעשיית השבבים עצמה, גם יצרניות העושות שימוש בשבבים צפויות למצוא עצמן בבעיה גדלה והולכת במקרה כזה.
תעשיית הרכב הסינית למשל, בעיקר זו המייצרת כלי רכב חשמליים ומתקדמים, צפויה לזכות לקדימות בתור המתהווה בהמתנה לשבבים יקרי הערך. במילים אחרות, מי שחשש כי תעשיית הרכב הסינית צפויה לגדול במהירות שיא על חשבון התעשיה במערב, מוזמן לחשוש עוד יותר.