בקצרה:
  • 3.8 שניות ל-100 קמ"ש, 290 קמ"ש יהפכו אותה למהירה בקטגוריה
  • לפי ההבטחות, גם היכולת הדינמית גבוהה משמעותית מבעבר
  • צפויה לנחות בישראל בעוד חודשים ספורים
AMG על הכוונת: אודי משיקה RS3 חדשה, גרסת קצה למשפחתית הקומפקטית, עם מרכב האצ'בק (חמש דלתות) וסדאן (ארבע דלתות). למרות שלל הבטחות לשיפור בכל פרמטר, דווקא המנוע - חמישה צילינדרים מוגדשים, 2.5 ליטר, 400 כ"ס - עובר ישירות מה-RS3 הקודמת. ההבדל: הסל"ד האפקטיבי לשיא ההספק נמוך מבעבר ונתון המומנט עלה במעט (51 קג"מ, 1.1+).
שוב יש תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה, אבל כיול שונה לבקרת השיגור מאפשר לה לזנק מהר יותר (בשלוש עשיריות) ולהגיע ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד. היא מהירה כך (בעשירית שניה תדמיתית) ממרצדס A45 AMG. הסרת מגבלת המהירות המרבית תאפשר 290 קמ"ש, 20 יותר מהמתחרה הישירה.
לא רק קו ישר: ל-RS3 מיתלים בגיאומטריה ייחודית עם בולמי זעזועים חדשים, כיול נוקשה יותר ומפסק סרנים רחב יותר מהדגם היוצא (ב-3.3 ס"מ מלפנים, ס"מ מאחור). הבלמים שודרגו בהשוואה לדגם הקודם עם מערכת קירור משופרת ב-20% וצמיחה קלה בגודל מלפנים (375 מ"מ). כאופציה יוצעו בלמים קדמיים קרמיים (380 מ"מ) שמלבד עמידות משופרת גם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-10 ק"ג. אופציה נוספת שתוצע הם צמיגי פירלי עם P-זירו טרופאו R השמורים בדרך כלל לדגמי קצה אקזוטיים.
השינוי המשמעותי יותר נוגע למערכת ההנעה עם דיפרנציאל אחורי אקטיבי מתוצרת מגנה, במקום יחידת האלדקס בדגם היוצא. יש חלוקת כוח משתנה בין הגלגלים האחוריים עם העברה של עד 100% לכל אחד מהם. לדברי היצרנית, הכיול החדש מנטרל תת היגוי ומאפשר החלקות כוח במצב "דריפט" ייעודי. אודי מציינת כי מחשב ניהול דינמי חדש - האוסף נתונים מכל המערכות המכניות לרבות מנוע, תיבת הילוכים, מערכת הנעה בלימה, היגוי - מאפשר תגובות מהירות ומדויקות יותר בכל אחת מהן.
מה עוד צריך לדעת: אודי השקיעה יותר מבעבר בבידול מראה בהשוואה ל-A3 רגילה, עם חרטום אגרסיבי יותר, פתחי אוורור ענקיים בפינות הפגוש הקדמי ותוספת פתחי אוורור למערכת הבלימה מאחורי בתי הגלגלים הקדמיים. תא הנוסעים כולל את הסידור המוכר של לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("10.1), אבל הם מציעים תצוגה שונה ומגוונת יותר מבדגמים הרגילים. יש גם מושבים עם תמיכה משופרת וגלגל הגה מצופה אלקנטרה.
מה אנחנו חושבים: אודי הולכת על כל הקופה עם ה-RS3 החדשה ועל הנייר נראה שהיא קובעת רף חדש של ביצועים בקטגוריה. עכשיו נותר רק לגלות אם היא מקיימת את ההבטחות ליכולת דינמית גבוהה מבעבר וריגוש יוצא דופן עבור הנהג. עד שלא נחווה, לא נדע.