בקצרה:
  • פורשה חושפת סביבת נהג חדשה בקאיין
  • שומרת את השאר לתערוכת הרכב של שנגחאי
  • צפוי להגיע לישראל בחודש אוגוסט
מסכים, גם לנוסע: פורשה קאיין הנוכחי (דור שלישי) נמצא איתנו כבר שש שנים, לעיתים פרק זמן של דור שלם. אלא שהקאיין צפוי ממילא להפוך לחשמלי תוך שנתיים-שלוש, ולכן בוחרת פורשה להזריק לו סם חיים בדמות מתיחת פנים אחרונה בהחלט. את מראה הדגם והמפרט הטכנולוגי שיישא נגלה רק בעוד כשלושה שבועות בתערוכת הרכב של שנגחאי, אבל פורשה משחררת בינתיים כקדימון את סביבת הנהג הכול-חדשה שלו - עם הרבה יותר מסתם השראה מהטייקן.
והחדשות הן כי בסביבת הנהג ממוקמים כעת שלושה מסכים. לוח המחוונים ("12.6) מגיע מהדגם החשמלי אבל שקוע כאן, המסך שמימינו ("12.3) אחראי לתפעול מערכות לרבות בידור ונוחות בעוד הנוסע זוכה למסך ("10.9) שליטה - אופציונלי בתוספת תשלום - משלו. ביבואנית לישראל אומרים כי ניתן יהיה להזמין את הדגם המחודש החל מהיום בו יוצג, וכי אספקה בפועל צפויה באוגוסט.
ללוח המחוונים מבנה קעור למניעת השתקפות, עם מספר אפשרויות תצוגה כולל יישומי ניווט, ראיית לילה או תצוגה תלת-ממדית של מערכות הבטיחות המתקדמות. עבור מכורי פורשה יש גם אפשרות לתצוגת לוח מחוונים קלאסי מסורתי, עם סידור של חמש הטבעות, דיגיטלי כמובן.
למסך שמול פני הנוסע תפעול מבוסס מגע המציג את מפת הניווט, שירותי מוזיקה וכן שירותי סטרימינג (של ScreenHits TV). למסך מבנה שאינו מאפשר לצפות בתוכן שלו מהצד, כך שדעתו של הנהג לא תוסח, כמחויב בחוק. הנהג כן יוכל לצפות בתוכן מהמסך המרכזי - בתנאי שהרכב עומד.
שינויים נוספים: חידוש נעשה גם בקונסולה המרכזית - בורר ההילוכים הועבר לקונסולה מימין ללוח המחוונים כמו בטייקאן, לטובת אזור אחסון ומקום לכוסות קפה הכרחיות. ידיות האחיזה במרכז הקונסולה - המאפיינות את סביבת הנהג של קאיין עוד מהדור הראשון - נותרו, אך המבנה שלהן שונה.
יש גם גלגל ההגה חדש הזהה ליחידה שהוצגה ב-911, לרבות בורר מצבי נהיגה. יש גם משטח טעינה אלחוטי בהספק גבוה יחסית (15 וואט) המתאפשר בזכות מערכת קירור(!) המוצמדת לו.
מה אנחנו חושבים: זריקת הרענון של פורשה אמורה לאפשר לקאיין להמשיך ו'לסחוב' עוד שנים ספורות למרות גילו המתקדם. אבל זה באמת כבר הסוף והדגם החשמלי שנמצא כבר בניסויים, צפוי להחליף אותו ב-2025-26. עד אז, הוא עדיין ישמור על מעמדו כאחד מרכבי הפנאי הספורטיביים המוצלחים בהיסטוריה, אם לא המוצלח שבהם.