משרד התחבורה מחייב תלמידי נהיגה מוסלמים, דרוזים וצ'רקסים לגשת למבחני נהיגה מעשיים גם בימי חג הקורבן ("עיד אל־אדחא") שיצוין השבוע, מהבוקר (שני) עד יום שישי. מדובר באחד המועדים הקדושים למוסלמים ולדרוזים, שלא נוהגים לעבוד במהלכו אלא לבלות בחיק המשפחה.
ביצוע המבחן מחייב גם את הגעת מורי הנהיגה של אותם תלמידים, המחויבים להעמיד את רכבם לצורך ביצוע הטסט. תלמיד שמועד הטסט שלו נקבע אוטומטית בידי המערכת ו"נפל" על ימי החג ולכן לא ניגש אליו, ייאלץ להמתין יותר מחודש למבחן נוסף, ויאבד את 140 השקלים ששילם כאגרה תמורתו. לפי ההערכות מדובר במאות תלמידים, וברווח עקיף של עשרות אלפי שקלים למדינה.
פנייה של יו"ר ארגון מורי הנהיגה שלמה יוספברג בנושא למשרד הרישוי, נענתה כי המשרד זקוק לתקציב נוסף כדי לעדכן את תוכנת ניהול הטסטים ובכך חתאפשר למנוע מקרים שכאלה. "בפסח ידע משרד הרישוי להתחשב בבקשות של מורים יהודים שלא לעבוד ולא לערוך מבחנים לתלמידיהם", אומר יוספברג. "צריך לאפשר גם למורים שמציינים את חג הקורבן להודיע מיידית על ביטול המבחן, ולהחזיר את האגרה לתלמידים שלא התייצבו למבחן במהלך החג".
פרחאן שקיר, מורה נהיגה ממג'דל שמס, אמר לידיעות אחרונות ול-ynet כי "אנחנו לא מבקשים שום הטבה ייחודית, רק שיתחשבו גם בחגים שלנו. המדינה לא יכולה לחייב אותי לעבוד בחג, כמו שהיא לא עושה עם אחרים. זה לא רק הכסף שהתלמידים מאבדים, אחרי שהם לא מתייצבים אפשר להגיש אותם שוב לטסט רק אחרי שלושה שבועות, ולחכות עוד 14 ימים למבחן. סתם דחייה מיותרת".
ממשרד החבורה נמסר כי "שרת התחבורה מרב מיכאלי דרשה מגורמי המקצוע פתרון לאלתר. הוחלט כי בשנה הקרובה הדרג המקצועי ידאג לשדרוג והתאמת השירות, כך שזה ידע להתחשב באילוצים הנובעים מימי החג לדתות השונות. בשל הבקשה למענה כבר בחג הקורבן הקרוב, נשלחה למורים לנהיגה הנחיה לגבי אופן שינוי הטסט, באם נקבע לתלמיד מוסלמי בעת החג. משרד התחבורה מתחייב לבצע את ההתאמות הנדרשות בהקדם על מנת שבחגים הבאים הליך זה יתאפשר באופן דיגיטלי ונוח".
עם זאת, ספק אם הפתרון הזמני השנה יסייע למורים, שיחויבו להגיע לאתר ביצוע הטסטים במועד שנקבע, להצהיר כי מחמת אמונת תלמידיהם לא יוכלו לבצע את המבחן, ומשרד הרישוי ייקבע להם מועד חדש, ללא חילוט האגרה.