תערוכת הרכב של פריז שתיפתח בעוד חודש, לא צפויה לחשוף דגמי ליבה חדשים ומפתיעים. לא עד כמה שידוע לנו לפחות. היא כן אמורה לשמש פלטפורמה עם חשיפה עולמית להצגת חלומות מוטוריים. למשל דגמי קונספט מבית שתי יצרניות אירופאיות השונות זו מזו בתכלית. וגם התקדמות בדרך להחזרת שני דגמי רנו קלאסיים לכביש. והחשמל יככב כמובן.
ב.מ.וו עם מונית לדיונות: יצרנית מכוניות היוקרה חשפה רכב שטח חשמלי מקטגוריית ה"ראלי-רייד", קטגוריה שמככבת במירוצי סיבולת שונים בשטח דוגמת הדקאר. הסרטון, שצולם באבו דאבי, מציג (גם) את רכב הקונספט שמקבל את הכינוי Dune Taxi ('מונית דיונות'), עם קשר קלוש עד לא קיים לרכב סדרתי כלשהו בהווה, וכנראה גם בעתיד. כאן עם הסבכה הקדמית הגדולה והשנויה במחלוקת של היצרנית וצמיגי ענק. בב.מ.וו מציינים כי גוף הרכב עשוי NFRP (Natural Fiber Reinforced Polymer, פולימרים מחוזקים בסיבים טבעיים).
מה בפנים? כלוב התהפכות כמובן, מספר פקדים צנועים, צג מידע ומערכת טלמטריה. ב.מ.וו מדווחת על מהלך מתלה נדיב של 400 מ"מ, יכולת טיפוס דיונה בשיפוע קיצוני, ומנועים חשמליים בהספק כולל של כ-544 כ"ס ו-102 קג"מ, האמורים לספק ביצועים יותר מנאותים בתנאי שטח קשים.
דאצ'יה עם באגי ושק שינה מובנה: מותג הרכב הרומני עם תג המחיר הצנוע יחסית דאצ'יה, יציג בתערוכה רכב קונספט חדש בשם מניפסטו (Manifesto), רכב-באגי שטח קשוח, בתמונות ללא דלתות או חלונות ועם גלגלי ענק בקצות המרכב. הגלגלים אגב ללא אוויר, רעיון שזכה לכינוי Tweel והוצג על-ידי מישלן ב-2005 עם הבטחה להצלחה מסחרית אך כישלון מוחלט מבחינה זו. לאחר שהוצג בגרסתו החדשה לפני מספר שנים, הבטיחו במישלן כי הפעם זה קורה וב-2024 יגיע לכביש ה-UPTIS (ר"ת Unique Puncture-proof Tire System) שפותח יחד עם GM.
בחזרה למניפסטו המציע מספר פתרונות יעילים לטיולי השטח. למשל ניקוי פנים הרכב עם צינור מים, ובדאצ'יה מתכוונים ממש לכל הרכב, שכן האבזור בו עמיד למים. כיסויי המושבים ניתנים להסרה ולשימוש כשק שינה ומסילות הגג ניתנות להתקנה במגוון תצורות. בדאצ'יה לא מספרים על הנעה חשמלית או אחרת, אך בהתאם לצו השעה הנוכחי – החומרים השונים בתא הנוסעים עשויים מפוליאורטן ממוחזר ומחומרים טבעיים.
רנו סופרת 4 ו-5: אצל מותג רנו נפגוש לראשונה את רנו 4 המובטחת, חשמלית קטנה ששואבת השראת מרנו 4 מיתולוגית, זו שגם שירתה את קציני צה"ל. רנו כבר הציגה בשנה שעברה את הקונספט Air4 שהזכיר את אותה 4 ותיקה, באותה הזדמנות כשהיא מונחת על רחפן ענקי. אבל ה-4 היא יותר מרק מכונית תצוגה, שכן היא צפויה להגיע בעתיד הלא רחוק לכביש כמתחרה לפיאט 500 הנוכחית.
בנוסף, רנו תציג שוב את ה-5, שכמו ה-4 גם היא מכונית חשמלית בעיצוב רטרו אך בעלת אופי ספורטיבי יותר. ואין דרך אוניברסאלית יותר להדגיש זאת מספוילר עצום בחלקה האחורי של הצללית שנחשפה.
עוד נפגוש את הקנגו החשמלי שפרטים עליו פורסמו בחודש מאי. לקנגו E-Tech סוללת 45 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 300 ק"מ, מנוע בהספק 90 קילוואט (כ-122 כ"ס) ומומנט מירבי של 24.9 קג"מ. המותג הספורטיבי "אלפין" יחשוף רכב קונספט חדש, המהווה לדברי אנשי המותג שלב חדש בהתפתחות.
מותג הניידות החשמלי של רנו – Mobilize - יציג את ה-Duo, הגרסה של רנו ל"אמי" של סיטרואן. אלא שלעומתה, דגמי "מובילייז" לא נמכרים לציבור ומשמשים לתחבורה שיתופית או ציבורית בלבד, כמו למשל דגם ה-Limo שהוצג בתערוכת מינכן 2021.