עוד עיריות מצטרפות לכפר סבא, העיר הראשונה בארץ שהחלה לחלק דוחות חנייה לרכבי בנזין ודיזל החונים בחניות שמיועדות לטעינת רכב חשמלי. ברשימה הצפויה לגדול בקרוב עוד יותר - גם חיפה, ראשון לציון ורעננה. בכולן יספגו הנהגים העבריינים קנס זהה:250 שקל.
1 צפייה בגלריה
עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי
(ג'ינרג'י)
חסימת עמדות חנייה לטעינת חשמליות בידי נהגי מכוניות עם מנוע בעירה פנימית מונעת מנהגי החשמליות לטעון את רכבם, ומהווה בעיה גוברת לאור הגידול במכירות רכבים חשמליים השנה: כ-5,000 מכוניות כאלה עלו לכבישי הארץ מתחילת השנה, יותר מפי 3 מהתקופה המקבילה אשתקד.
משרד התחבורה הבטיח בעבר ליזום חקיקה בכנסת בנושא, אך מתמהמה. אולם רשויות מקומיות יכולות להעביר עצמאית החלטה להתחיל באכיפה של העבירה במועצת העיר.
ערים גדולות אחרות מתקדמות לאט יותר בהתמודדות עם הבעיה. מעיריות ירושלים ובאר שבע נמסר ל-ynet כי הן נערכות להתחיל בקרוב באכיפה, אך טרם החלו לתת דוחות. בתל אביב לעומת זאת אין כרגע כוונה להעביר תקנה כזאת, שכן ראש העיר, רון חולדאי, מסרב לאשר הצבת עמדות טעינה ברחובות, והעירייה מאפשרת את הצבתן רק בחניונים עירוניים ופרטיים, ובוחנת הצבת מחסומים יעודיים בהם סביב חניות הטעינה.
עם זאת, האכיפה העירונית מוגבלת רק למקומות ציבוריים, והעיריות נמנעות מאכיפה בחניונים של מרכזים מסחריים ותחנות דלק, המוגדרים כשטח פרטי. אין עדיין קנסות גם לבעלי חשמליות שסיימו לטעון אך לא ממהרים לפנות את רכבם מהחנייה - אף זו בעיה שמחמירה לאור מספר החשמליות הגדל במהירות ומיעוט יחסי בתשתיות ציבוריות.