בקצרה:
  • פולו GTI מקבלת מנוע חזק יותר ותיבת הילוכים חדשה
  • גם המראה עודכן ומערכות הבטיחות שודרגו
  • המחיר: 187 אלף שקל
האחות הקטנה: פולקסווגן, הנחשבת למייסדת קטגוריית המשפחתית ביצועים, או "הוט האץ'" כפי שהיא מכונה בלעז, איחרה להציע גרסה חמה לסופר-מיני שלה. גרסת GTI הוצגה רק בדור השלישי לפולו באמצע שנות התשעים, שני עשורים לאחר שהגולף קיבלה לראשונה את שלוש האותיות המפורסמות.
הפולו GTI מעולם לא זכתה לתהילה דומה לאחותה הגדולה, ומעולם לא הציעה ביצועים ויכולות דינמיות משובחות כמו מתחרותיה הצרפתיות מבית פיז'ו ורנו. כיום המצב שונה, שכן צמד הצרפתיות – פיז'ו 208 GTI ורנו קליאו RS – לא מיוצרות עוד וכך גם במקרה של חטיבת הביצועים של סיאט שלא הציגה יורשת לאיביזה קופרה. אלו שכן מיוצרות – פורד פיאסטה ST לא משווקת כאן ויונדאי i20N מאחרת להגיע, כך שהנציגה של פולקסווגן היא כיום היחידה בקטגוריה.
קצת יותר כוח: הפולו ממשיכה לעשות שימוש במנוע בנזין מוגדש המוכר של היצרנית, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המפיק 207 כ"ס (7+ כ"ס) בחיבור לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד חדשה (שישה בעבר) והנעה קדמית. תוספת הכוח והתיבה החדשה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, 0.2 שניות פחות מהפולו GTI המוחלפת.
כבעבר ל-GTI מתלים קשיחים יותר מפולו רגילה המאפשרים גם הנמכת מרכב של 1.5 ס"מ ובמערכת XDS המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה באמצעות הבלמים ומסייעת כך להורדה יעילה של הכוח לאספלט.
מה עוד חדש: שינויי העיצוב דומים לאלו של מתיחת הפנים שעברה הפולו הרגילה, לרבות פס תאורה לכל רוחב החזית עם יחידות ראשיות מסוג מטריקס לד, ופגוש שונה עם יחידות תאורת לד קטנות בקצוות במקום פנסי הערפל. גם הפנסים האחוריים שונו והכיתוב GTI מתנוסס כעת במרכז דלת תא המטען.
בתא הנוסעים נשמרו מושבי הבד המשובץ בהשראת ה-GTI המקורית, אבל יש כעת מתגים עדכניים לבקרת האקלים. רשימת האבזור נותרה דומה לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מסך מגע ("8), משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש וחישוקי "17. אבזור הבטיחות שודרג עם שמירת נתיב (תיקון בעבר), התרעת שטח מת, אפשרות לזחילת פקקים בבקרת השיוט האדפטיבית ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור.
מה אנחנו חושבים: פולו GTI היא כאמור מהאחרונות שנותרו בקטגוריה, ובינתיים היחידה שמשווקת כאן. כבעבר היא מציעה שילוב של ביצועים חמים, יחד עם שימושיות יומיומית הודות לתיבה אוטומטית שלא מוצעת במתחרות מבית פורד ויונדאי. מתיחת הפנים שעברה משדרגת במעט את המראה וביצועים, ומרחיבה את היצע מערכות הבטיחות, אבל לצד זאת גם תג המחיר גבוה מבעבר. למרות זאת העובדה שעבור חובב הגה אין כיום אף אלטרנטיבה אחרת במחיר שנמוך מ-200 אלף שקל, תאפשר לדעתנו ליבואנית לחסל במהירות את מלאי המכוניות שהגיעו.