יחידת האבטחה של בסיס מטכ"ל והמשטרה הצבאית קיבלו היום שלושה רכבי MG ZS EV, ג'יפונים סיניים חשמליים והרכב ללא זיהום הפופולרי ביותר בישראל בשנת 2020. אלה מכוניות ראשונות שרוכש משרד הביטחון עבור צה"ל, במסגרת פיילוט לשימוש בכלי רכב נטולי פליטת מזהמים. שניים מהם ישמשו לסיורים סביב בסיס הקריה, המבוצעים כיום באמצעות טנדרי איסוזו די מקס דיזל, הפולטים 205 גרם CO2 לק"מ, לצד חלקיקים ותחמוצות חנקן שרעילים לאדם.
2 צפייה בגלריה
(משרד הביטחון)
רכב חשמלי לעומת זאת לא פולטים זיהום כלל. יש רק להזכיר כי בישראל הם נטענים מרשת חשמל שעושה שימוש בעיקר בגז טבעי, בכמות פחותה יותר של פחם ובפחות מ-10% מחשמל המופק באנרגיות מתחדשות. רכב נוסף ישמש את יחידת המשטרה הצבאית הפועלת בקריה.
ה-MG, שמחירו הבסיסי לצרכן הפרטי 130 אלף שקל, הוא הג'יפון החשמלי הנמכר ביותר באזרחות עם כ-1,200 יחידות מתחילת השנה, אך טווח הנסיעה הרשמי שלו צנוע יחסית, 263 ק"מ. בקריה הוא ייסע בכל פעם מרחקים קצרים, ויהיה מחובר לעמדת טעינה איטית בין הנסיעות, שסיפקה סונול EVI. בעתיד תוצב בקריה גם עמדת טעינה מהירה.
2 צפייה בגלריה
(משרד הביטחון)
בשנים האחרונות משקיע צה"ל בהקטנת צריכת החשמל של בסיס הקריה, באמצעות מעבר למנועי מזגנים חדשים וחסכוניים יותר, וגופי תאורה שצורכים פחות חשמל. אבל מדובר בחלק מזערי מצריכת החשמל של הבסיס, שמגיעה בעיקר ממזגנים רבים, וציוד מחשוב ותקשורת.