יצרנית האופנועים והקטנועים ההודית הירו (Hero) מתחילה בימים אלו לשווק באחד משוקי הדו גלגלי הגדולים בעולם קטנוע חשמלי חדש בשם V1. למעשה הוא דגם ראשון בתת-מותג חדש לכלים חשמליים בשם Vida אותו הקימה במטרה לייצר בידול משאר 7 מיליוני הקטנועים והאופנועים הבסיסיים אותם היא מייצרת ומוכרת מדי שנה. המותג החדש הוא חלק מתוכנית החברה להתאמה מהירה לקראת שינויים צפויים בשוק ההודי, בו החל מ-2025 תיאסר מכירת כלים מונעי בנזין עד לנפח של 150 סמ"ק.
בניגוד למתחרות כמו gogoro, ניאו ואולה שאימצו בכליהם קווים עגלגלים על גבול הרטרו, מעצבי הירו בחרו להעניק לווידה V1 מראה תכליתי יותר, עם קווים זוויתיים בחזית המשווים לקטנוע מראה גדול יחסית. אם בחזית ניכר עיצוב רגיל למדי למעט תאורת Led ייחודית, מאחור זכה הקטנוע בחידוש עיצובי - שלוש תצורות זנב שונות. לבסיסית מושב יחיד ומשטח נשיאה, אפשרות לתוספת מושב אחורי. או עם חלל אחסון קסדה סגור מתחת למושב המורכב. מלבד זאת מציע הקטנוע מסך דיגיטלי וקישוריות לאפליקציה ייעודית לניהול טעינה ומציאת עמדה, מפתח חכם ובקרת שיוט
המנוע מותקן על הזרוע האחורית בצמוד לגלגל האחורי, ומפנה כך מקום למכלול סוללה נשלפת במשקל 12 ק"ג. אפרופו, הכי יוצע בשתי גרסאות סוללה וטווח: Plus עם סוללות בקיבולת 3.44 קילוואט וטווח רכיבה של 143 ק"מ, או Pro עם סוללת 3.94 קילוואט וטווח של 165 ק"מ. שתי הגרסאות מגיעות ל-80 קמ"ש. את הסוללה ניתן לשלוף ולהטעין בבית או לטעון בעמדות ייעודיות שייפרסו בערים הגדולות בהודו, עם הבטחה לטעינת 80% מהסוללה בפחות מ-65 דקות.
וכמה זה יעלה? מחיר דגם הפלוס הבסיסי עומד על 145 אלף רופי (כ-6,000 שקלים) אחרי הטבה ממשלתית ולפני הטבות נוספות המוענקות לפי המדיניות של הערים השונות בהודו. כפליים ממחיר קטנוע בסיסי של הירו בשוק המקומי ובמונחים מקומיים מחיר מציאה של ממש.