בקצרה:
  • משפחתית חשמלית חדשה תתחיל להימכר בימים הקרובים
  • המותג נועד במקור עבור פרויקטי רכב שיתופי
  • הייצור בסין, הפיתוח בשיתוף רנו הצרפתית
4 צפייה בגלריה
EVeasy Limo
EVeasy Limo
EVeasy Limo
(צילום: משה אזריאל)
עוד חשמלית מסין: מכונית הסדאן המשפחתית EvEasy לימו נצפתה בימים האחרונים בישראל, לקראת תחילת פעילות בתקופה המאוד קרובה. על השיווק בישראל תהיה אחראית היבואנית פריסבי (קרסו), בעלת הזיכיון למותג הרכב רנו. בשלב זה היא נעדרת מתחרות ישירות, שכן מרבית מתחרותיה - בסביבות תג המחיר הצפוי כ-160 אלף שקלים - מציגות מרכב פנאי אופנתי יותר. היא כן תתמודד עם משפחתיות חשמליות קטנות יותר כמו אורה פאנקי קאט.
EvEasy הוא מותג סיני שנולד כחלק משיתוף פעולה בין רנו ליצרנית המקומית ג'יאנגלינג מוטורס. באירופה מכונה המותג בשם מובילייז, והוא מיועד במקור עבור חברות תחבורה שיתופית, ציי רכב ונהגי מוניות. עם זאת, בישראל ישווקו הרכבים גם לקהל הפרטי.
מה עוד צריך לדעת: EvEasy לימו הוצגה לראשונה בתערוכת הרכב של מינכן ב-2021. המימדים החיצוניים נדיבים וזהים לאלו של סקודה אוקטביה למשל, עם אורך של 467 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ וגובה של 147 ס"מ. אך ללימו בסיס גלגלים ארוך יותר (275 ס"מ, 6.5+ ס"מ) ותא מטען קטן יותר בנפח של 411 ליטרים.
מנוע חשמלי קדמי משחרר הספק צנוע של 150 כ"ס והוא מזניק לכן את הלימו ל-100 קמ"ש בתוך 9.6 שניות איטיות למדי ביחס למקובל בעידן החשמלי. סוללת 60 קוט"ש תספק טווח נסיעה של כ-450 ק"מ. היצרנית מבטיחה טעינה מהירה, אך זו תוסיף 240 ק"מ טווח בתוך כ-40 דקות, קצב איטי למדי.
4 צפייה בגלריה
EVeasy Limo
EVeasy Limo
EVeasy Limo
(צילום: משה אזריאל)
המפרט המקומי צפוי לכלול מסך מגע גדול ("12.3), לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מושבים דמויי עור, בלם חניה חשמלי, חיישני חניה אחוריים ועוד. מפרט אביזרי הבטיחות יכלול 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים במראות הצד. נציין כי הלימו זכתה לאחרונה בציון של 4 כוכבים מתוך 5 במבחן הריסוק האירופי של EuroNCAP.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית משפחתיות הסדאן הקומפקטיות, מהחשובות בשוק הרכב הישראלי, לא כללה עד כה אף אופציה חשמלית. מכיוון שכך, ההגעה של ה-EvEasy לימו היא צעד מתבקש, שצפוי לחזק את נוכחותה של היבואנית בציי הרכב ומעניק לו נוכחות חשמלית מתבקשת, לפחות עד שתגיע גם אלינו סוף סוף המגאן החשמלית. בכל מקרה, קהל הלקוחות הפרטיים ימשיך כנראה להעדיף את רכבי הפנאי, במיוחד לאור העובדה ששניים מלהיטי המכירות - ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3 - נמכרים במחירים קרובים, מציעים טווחי נסיעה דומים אך ביצועים עדיפים על פני הלימו.